UA
ОПТИМІЗАЦІЯ КОНВЕРСІЇ САЙТУ за esr підходом для intertop
Коефіцієнт конверсії збільшився на:
55.4%
перший рік
10.5%
другий рік
8.7%
третій рік
12.4%
четвертий рік
про проєкт intertop
1. «Найкращий e-commerce-ритейлер року в fashion» та «Fashion-оператор року», згідно з RAU Awards-2021;
2. Переможець RDB Awards-2019 як «Міжнародний fashion-оператор року»;
3. 136 магазинів у 27 містах України;
4. Більш 3.5 млн. онлайн відвідувачів на місяць;
5. 25 років на ринку.
Задачі Intertop та ESR підхід
Після вивчення бізнесу та спілкування з власниками ми виділили головні вимоги:
1. Фокусування на збільшенні доходу.
2. Швидкість впровадження UX/UI рішень.
3. Тестування та перевірка результатів впровадження рішень.
4. Постійний розвиток проєкту.
5. Мінімізація ризиків.
Чому обрали ESR підхід для редизайну сайту?
ESR (Evolutionary Site Redesign) — це поетапне поліпшення інтерфейсу за допомогою принципів СRO (conversion rate optimization) з метою збільшення доходу. Головна перевага підходу - всі зміни базуються на даних аналітики та підтверджуються А/В тестами, тому ризики мінімальні, інвестиції в інтерфейс незначні та швидко окупаються.
Процес роботи за ESR підходом передбачає наступні етапи:
1. UX аудит
- Аналіз даних аналітики;
- Аналіз поведінкових факторів користувачів сайту;
- Експертний (евристичний) аналіз інтерфейсу;
- Формування гіпотез;
- Формування звіту з рекомендаціями.
2. Boost phase
- Створення карти roadmap;
- Створення спринтів з UX/UI рішеннями;
- A/B-тестування (за необхідності);
- Реалізація рішень UX/UI;
- Замір результатів.
3. Continuous improvement phase
- Аналіз аналітики й бізнес-цілей, пошук нових ідей;
- Створення нових гіпотез і спринтів;
- A/B-тестування (за необхідності);
- Реалізація рішень UX/UI;
- Замір результатів.
2019
UX Аудит
Ми дослідили аналітику сайту та бізнес-процеси компанії, виявили помилки інтерфейсу, приорітезували їх та сформували рекомендації щодо покращення інтерфейсу.
- Проаналізували дані Google Analytics, відстежили події у Google Tag Manager та ін.
- Вивчили теплові карти, записи сеансів, карти кліків та скролу.
- Зібрали та проаналізували відгуки користувачів.
- Провели експертний юзабіліті аналіз на основі досвіду UX фахівця та best practices у ніші.
- Формування звіту з рекомендаціями.
Результати UX аудиту
91
сторінка звіту
54
помилки було знайдено
та рекомендацій запропоновано щодо їх усунення
120
годин роботи
UX-фахівця
Boost phase
Оптимізація функції пошуку
Чому ми віднесли цю задачу до пріоритетних?
За даними аналітики, 3% відвідувачів сайту активно користувалися пошуком, а це становило близько 60 000 людей на місяць. Це досить великий сегмент лояльної до бренду аудиторії, коефіцієнт конверсії якої був у 6 разів вищим, ніж у інших користувачів.
Ми вивчили, які пошукові запити найчастіше вводять користувачі
Перевірили їх реалізацію на сайті та виявили низку проблем:
- Не підвантажуються категорії пошукових запитів,
- Відображаються некоректні результати пошуку,
- Немає швидкого входу до категорії товарів.
Коефіцієнт транзакцій з пошуку збільшився на 74.64%
2019-2021
Приклад еволюції сторінки товару
UX аудит + Boost phase
Ми проаналізували сторінку товару та виявили низку помилок на основі зібраних даних (поведінка користувачів, кліки та webvisors)
- Неклікабельний логотип;
- Опис товару, який не давав цінності користувачу та займав багато простору на першому екрані;
- Зона прийняття рішення не вміщувалася на першому екрані;
- Розділ “Деталі” був неочевідний та губився в інтерфейсі;
- Маленькі та неякісні фото товару, які не можна було збільшити або наблизити.
Мікроконверсія переходу зі сторінки товару до кошика збільшилася на 31%
2020-2021
Continuous improvement phase для сторінки товару
Після цього з’явилася низка нових проблем:
- Збільшилася кількість мобільних користувачів, тобто цільова аудиторія стала молодшою. І користувачі постійно намагалися свайпати та клікати, як у мобільному застосунку.
- В результаті масштабування онлайн магазину з’явився новий розділ “Beauty”. А попередня сторінка товару не враховувала деякі особливості продажу такого роду продукції. Тому сторінка потребувала змін.
- Контентна політика сайту була оновлена – наприклад, фотографії, які демонстрували товари на моделях необхідно було оновити, щоб підкрестили естетику сайту.
Для desktop версії:
- Ми розмістили 2 фотографії продукту з різних ракурсів, щоб вигідніше представити товар.
- Лого бренду перемістили на фото товару.
- Сховали хлібні крихти.
Нові зміни в дизайні сторінки товару у desktop версії після другого етапу оптимізації сайту Intertop допомогли збільшити мікроконверсію зі сторінки товару до кошика на 12%.
Для mobile версії сайту ми зробили наступне:
- Сховали хлібні крихти у верхній частині сторінки товару.
- Додали нижню навігацію для демонстрації додаткової інформації, що є стандартним для мобільних застосунків.
- Перемістили бренди до зони прийняття рішень нижче фото товару, щоб вони не перекривали важливі частини зображення.
2019-2020
Приклад еволюції pop-up кошика
UX аудит + Boost phase
Проаналізувавши pop-up кошик на початку проєкту, ми виявили такі помилки:
- Дублювання кнопки “До кошику”;
- Погано структурована інформація;
- Неефективний блок cross-sale.
На етапі Boost phase, ми вирішили ці проблеми.
Згідно з результатами A/B тестування, коефіцієнт конверсії збільшився на 54.68%
2020-2021
Continuous improvement phase для pop-up кошика
Ось декілька нових задач, які з’явилися:
- Збільшився середній чек і pop-up кошик перестав вміщувати всі товари.
- Змінилася бонусна програма – потрібен був акцент на бонусах.
- З’явилася проблема з вибором розміру та кількості товарів.
Після другого етапу оптимізації були впровадженні наступні зміни:
На десктопі ми:
- Зафіксували область з важливою інформацією про замовлення (загальна сума, бонуси, знижки) і розмістили кнопку «Оформити замовлення» у верхній частині екрана, щоб користувач міг завжди бачити її при замовленні більше 3-х товарів.
- Розмістили список продуктів у лівій частині блоку та додали опцію прокручування, щоб зробити блок cross-sell більш доступним і підвищити ефективність цього інструменту продажів.
У mobile ми:
- Зафіксували кнопку «Оформити замовлення» внизу екрана для зручності користувача.
- Зробили окремий блок про бонуси.
- Додали кнопку для швидкої навігації по блоку cross-sale.
Усі гіпотези виявилися дієвими та привели до наступних результатів:
- Конверсія збільшилася на 27% у mobile та на 14% у desktop;
- Мікроконверсія переходу зі сторінки товару до чекауту збільшилася на 22% у mobile та на 8% у desktop.
Результати CRO за ESR підходом
Протягом 2019-2023 ми проаналізували та вдосконалили інтерфейс усіх ключових сторінок сайту Intertop. У 2024, ми продовжуємо роботу над проєктом.
1. UX аудит + Boost phase:
- Конверсія зі сторінки чекауту збільшилась на 128%.;
- APRU збільшився на 71.43%;
- CR збільшився на 55.4%.
2. Результати Continuous improvement phase у 2020, не дивлячись на пандемію Ковіду:
- CR збільшився ще на 10.5%
3. Результати Continuous improvement phase у 2021:
- CR збільшився ще на 8.7%
4. Результати Continuous improvement phase у 2022:
- CR збільшився ще на 12.4%.