Як виділити свій бренд з-поміж інших в Інтернеті? Що таке функціональний дизайн та як він покращує досвід користувача? На що звернути увагу при додаванні товарів на сайт? Які зовнішні інструменти використати, щоб просувати вебсайт? Та, зрештою, як простіше його зробити?

На ці питання відповість CMO Weblium Богдан Тимошенко, розповівши про тренди в розробці інтернет-магазинів.

Ідентичність бренду

Перший крок у створенні вебсайту для єкомерсу — розробити унікальний стиль бренду, щоб ваш інтернет-магазин виділявся серед конкурентів. Це починається з таких елементів як кольорова схема, логотип та тон комунікації, а також ваша унікальна пропозиція.

Кольори та логотип

Не існує універсальної формули підбору правильної колірної палітри бренду. Зазвичай в грі беруть участь кілька чинників — наприклад, ваша ніша, зовнішній вигляд та призначення товару. Більшість компаній використовують три кольори: основний, допоміжний і нейтральний. Основний колір є найважливішим, оскільки він зазвичай представляє бренд. Згадайте червоний McDonald's, зелений Starbucks і синій Metro.

Переконайтеся, що дизайн логотипа ідеально поєднується з колірною гамою, а також містить у собі головну концепцію. Логотип є одним з основних елементів айдентики, і він постає в уяві клієнтів, коли вони думають про ваш бренд.

Four Avenues використали ідею зі створенням кутів (наче дві вулиці сходяться в одному місці) для логотипа та назв розділів, а також важливих написів

Тон комунікації

Брендинг — це не лише про візуал. Створення “тону голосу” також визначає індивідуальність бренду, допомагаючи виділитися. Він має бути однаковим на всіх каналах зв’язку, щоб підтримувати стабільний досвід користувача. Звісно, усе залежить від вашої стратегії, і комунікація на сайті може бути більш професійною та офіційною, а в соціальних мережах невимушеною та легкою.

Тон голосу — це те, як звучить ваш бренд. Він спирається на цілі, цінності, філософію. Як його віднайти? Перш за все, використовувати знання про цільову аудиторію — адже треба говорити так, щоб бути близькими та зрозумілими тим людям, які будуть читати ваші повідомлення. Голос бренду має резонувати з вашою цільовою аудиторією.

Унікальна торгова пропозиція

Створюючи ідентичність свого бренду, подумайте про унікальну торгову пропозицію (УТП), яку ви хочете запропонувати своїм клієнтам. Щоб вона була переконливою, варто провести дослідження конкурентів і звернути увагу на думку клієнтів. Це надасть уявлення про те, що важливо у вашій ніші.

Також, безпосереднє спілкування з клієнтами допоможе зрозуміти, що їх цікавить. Поєднавши всі джерела інформації, можна знайти нові ідеї ефективних УТП. Далі варто перевірити їх за допомогою тестів A/B або опитування інших людей (бажано тих, які не знають про ваш бренд). Це допоможе виділити найкращі, які варто взяти до уваги.

“УПТ”, “Унікальна”, “Торгова”, “Пропозиція”

Функціональний дизайн

Дизайн онлайн-магазину має вирішальне значення для успіху вашого бізнесу електронної комерції, адже це перше, що бачить клієнт. Правильно розроблений дизайн вебсайту допомагає клієнтам легко знаходити те, що їм потрібно, що збільшує продажі та підвищує коефіцієнт конверсії.

Адаптивність і юзабіліті

Подібно до того, як фізичні магазини оновлюють своє обладнання, щоб йти в ногу з часом, ваш інтернет-магазин має використовувати сучасні технології. Протягом років з’являлися нові технічні інновації, зокрема це стосується адаптивного вебдизайну.

Інтернет більше не доступний виключно через комп’ютери чи ноутбуки, і більшість людей тепер використовують свої планшети чи смартфони для невимушеного перегляду. Це означає, що онлайн-магазини мають бути адаптивними, тобто макет сторінки має змінюватися залежно від розміру екрана, на якому її відкривають. 

Менш важливу інформацію варто розмістити так, щоб її можна було знайти, прокрутивши сторінку, але клієнт повинен мати можливість оформити замовлення без зайвих зусиль та переходів. Для цього всі заклики до дії (CTA) мають бути видимими одразу.

На головній сторінці Nike в мобільній версії відображено пропозицію місяця (яка приурочена до дня матері) і кнопку "Shop", натиснувши на яку, користувач переходить у підбірку для його потреб. Обравши товар, не обов'язково прокручувати всю сторінку, щоб знайти кнопку "Add to bag", вона є фіксованою знизу, щоб бути постійно в зоні видимості.

Інтуїтивна навігація та пошук

Користувачі інтернет-магазину повинні мати можливість зрозуміти як використовувати ваш сайт з першого погляду. Серед способів оптимізації взаємодії з клієнтами: 

  • Логічна структура сторінки, якою можна вільно переміщатися. 
  • Можливість пошуку за категоріями, використання фільтрів та пошукового рядка.

Ваш інтернет-магазин повинен пропонувати різні варіанти пошуку, щоб якомога більше користувачів могли швидко знайти те, що їм потрібно.

Клієнтам, які точно знають, які продукти вони хочуть замовити, варто запропонувати можливість пошуку за номером артикула, а також звуження варіантів за допомогою фільтрів. У цьому випадку, вибір категорій продуктів крок за кроком уточнює певні деталі та зменшує кількість пропозицій, залишаючи ті варіанти, що підходять за всіма вказаними параметрами.

Користувачу, який не має чітких вимог, підійде можливість пошуку за ключовим словом і категорією.

Важливі сторінки та блоки

Під час розробки сайту обов’язково варто сфокусуватися на основних сторінках: Головна, Сторінка товару та Чекаут, саме вони містять важливу для клієнтів інформацію. Звісно, це не виключає створення інших, як-от Про нас, Контакти, Блог. 

На що звернути увагу при створенні сторінок:

  • Головна сторінка — можливість розповісти про себе і свій товар. Банер (основне зображення) та заголовок мають відображати ваш особистий бренд. Новинки та найкращі товари — заохотити на подальше дослідження сайту. На головній сторінці може бути багато різних блоків, як-от категорії, вітрина товарів, відгуки, FAQ (часті питання), переваги.
  • Чекаут — сторінка оформлення замовлення — пов’язана з інформацією про оплату та доставку. Вона дає клієнтам можливість ввести платіжні дані та завершити замовлення. Щоб зменшити відмови від оформлення та підвищити кількість конверсій, варто дозволити купувати без реєстрації, забезпечити достатню кількість можливих способів оплати, реалізувати збереження кошика та не додавати несподівано додаткові витрати (наприклад, комісію).
  • Сторінка товару має містити детальний опис; якомога більше деталей: розміри, матеріали, як використовувати продукт; фотографії з високою роздільною здатністю та в достатній кількості, щоб продемонструвати товар з усіх боків. Також, для клієнтів важливо знати думку тих, хто вже купував продукт чи послугу, тому варто подумати над тим, як саме будуть відображатися відгуки. Це можуть бути оцінки, зірочки, що розташовані на видному місці на сторінці товару, або окрема секція з текстом, фото, чи навіть відео.

Не варто забувати про важливість хедера (шапки сайту) та футера (підвалу), адже вони відображаються на всіх сторінках, і мають містити найважливіші для користувача посилання — навігацію, контакти, способи зв’язку та соціальні мережі. 

Good Trouble Pets забезпечили користувачів: детальним описом, якісними фото (серед яких склад продукту), можливістю обрати, яка упаковка підійде, відгуками та позначкою знижки.

Експерименти зі сторінками товарів

При створенні інтернет-магазина, саме сторінки ваших продуктів мають вирішальне значення. Вони є серцем будь-якого веб-сайту електронної комерції та найпотужнішим способом перетворити відвідувачів на клієнтів.

Фокусування на ніші

Відштовхуючись від того, які продукти представляє ваш магазин, буде залежати, яким елементам варто приділити увагу. Наприклад, якщо це естетичний сайт, сфокусований на продажі ювелірних виробів, буде доцільно не розписувати детально технічні аспекти, окрім базових (розміру, кольору), натомість зосередитися на якісних фотографіях, які будуть підкреслювати саме візуальну складову товару.

Якщо ви продаєте техніку, то кожна характеристика може зіграти роль при виборі. Отже, клієнти будуть звертати увагу на будь-яку дрібницю, і чим більше знайдуть інформації, тим більшою буде вірогідність здійснення покупки. У цьому випадку варто продумати, як краще оформити її — текстом, розбитим на абзаци, списком з особливостями, таблицею, що містить усі характеристики.

Пошукова оптимізація (SEO)

Щоб залучити нових клієнтів, варто використовувати всі інструменти, що сприяють пошуковій оптимізації.

Зокрема, це стосується пошуку та використанню релевантних ключових слів. У багатьох випадках ці слова будуть пов’язані з продуктом, який ви продаєте (наприклад, “купити шкарпетки”) і сторінкою продукту.

Після дослідження ключових слів, їх варто додати в такі елементи:

  • URL;
  • Назва сторінки;
  • Деякі з підзаголовків;
  • Кілька разів в описі;
  • Альтернативний текст зображення;
  • Метаопис.

Звісно, ключові слова мають згадуватись природно і додаватись у місцях, це має сенс.

У магазині Apolla на сторінці продукту ключове слово — це «no show compression socks», використане в URL-адресі, підзаголовку та хлібних крихтах. В описі воно також присутнє. 

Попри те, що для початку роботи пошукової оптимізації потрібен деякий час, саме вона пропонує одну з небагатьох можливостей підняти ваш сайт на перші позиції в пошуку та залучити органічний трафік.

Інтеграції із сервісами та системами

Додавання функціонала, який допоможе вам ефективніше розвивати свій сайт, а клієнтам — зручніше робити покупки, також один із вагомих чинників, що вплине на успіх інтернет-магазину. 

Оплата та доставка

Слід ретельно продумати доступність та зручність способів оплати, щоб користувач мав можливість легко та швидко сплатити товар у кілька кліків, а також відчував, що переказ коштів надійний.

Доставка замовлення також є важливим нюансом, адже клієнт повинен мати можливість знати, через скільки часу та в який спосіб він може отримати товар.

Women's Best має зручний дизайн кошика, де видно всі види оплати, а також відображає, яка сума необхідна до замовлення для безкоштовної доставки.

Відстеження конверсій та статистики

Коефіцієнт конверсії показує, скільки відвідувачів дійсно зробили покупку в інтернет-магазині. Використовуючи статистичні дані, ви можете не лише проаналізувати цей відсоток, але й те, які категорії чи пошукові слова використовувалися частіше, з якої сторінки чи пошукової системи користувачі заходили в магазин тощо. 

Це дуже цінна інформація, яку ви можете регулярно перевіряти, щоб покращити свій вебсайт та задовольнити потреби клієнтів. Можливо, буде потрібно скоригувати структуру категорій та фільтрів, відображати більше інформації про продукт або додати зображень. 

Підключення таких інструментів, як Google Analytics, Google Tag Manager, Clarity та інші, допоможуть вам у моніторингу ефективності роботи сайту — кількість відвідувачів сайту, джерела трафіку, показник відмов, перегляди сторінок, середню тривалість сеансу тощо. Потім ви можете використовувати ці дані для прийняття обґрунтованих рішень щодо стратегії маркетингу.

Google Analytics також може допомогти вам відстежувати пошукові запити на сайті, що може бути надзвичайно цінним для сайтів онлайн-магазинів Знаючи, які товари шукають ваші клієнти, ви можете покращити взаємодію з ними.

Комунікація з клієнтами

І клієнтам, і власникам чи адміністраторам вебсайту буде зручніше використовувати функціонал, що полегшує спілкування. Варто подумати про підключення:

  • Месенджерів. На Viber можна отримувати сповіщення про замовлення у вашому магазині, а в Telegram можна додатково створити бота.
  • Віджетів чату. Це дозволить спілкуватися з клієнтами в режимі реального часу.
  • Сервісів email-маркетингу. Наприклад, для створення поштової розсилки чи отримання даних з контактних форм.

Використання конструкторів сайтів

Конструктор сайтів електронної комерції — це ефективний спосіб відкрити інтернет-магазин, не використовуючи багато ресурсів. Ви можете створити вебсайт, що буде мати професійний вигляд, без необхідності витрачати значні кошти на створення кастомного дизайну. Конструктори прості у використанні навіть без знання коду. Такий варіант підійде для тих, хто тільки починає свій шлях у бізнесі чи має стандартний флоу.

Переваги конструктора

У конструкторі ви зможете знайти все необхідне для запуску та роботи вашого онлайн-магазину, зокрема:

  • Створення просунутого дизайну: можливість уніфікувати сайт, зробити його максимально зручним для клієнта, підкреслити ідентичність бренду та його унікальність.
  • Використання функціонала: можливість обрати доменне ім’я, забезпечення хостингу, безпека передачі даних. 
  • Підключення інструментів: швидкий та зрозумілий спосіб оплати, аналіз вебсайту, відстежування поведінки відвідувачів.

Одна з найважливіших переваг конструктора — готові шаблони, які можна адаптувати під свій бренд.

За допомогою конструктора вебсайтів ви можете масштабуватися. Немає обмежень щодо кількості продуктів, які ви можете продати, або обсягу трафіку, який може отримати ваш вебсайт.

Функціонал конструктора

Під час роботи з конструктором, ви будете мати змогу самостійно налаштовувати сторінки, а також додавати різноманітні блоки — текстові поля, картинки, відео. Інтерфейс, що пропонує платформа створення сайтів зручний та доступний кожному. 

Для інтернет-магазинів важливо мати надійну CRM — систему управління відносин з клієнтами та ведення обліку замовлень. Саме вона використовується для отримання, зберігання та аналізу інформації. 

Підключення зовнішніх систем — для оплати замовлень, аналітики тощо — також відбувається шляхом кількох кліків, тож використання конструктора, щоб створити інтернет-магазин,  забезпечує і цю сторону розробки.

Висновки

Індустрія електронної комерції з кожним днем висуває нові вимоги для зацікавлення та утримання клієнтів, але при правильному підході можливість розробити ефективний вебсайт зростає.

Спочатку визначте свій фірмовий стиль та цільову аудиторію. Спираючись на власні цінності та бажання клієнтів продумайте дизайн вебсайту, розробіть переконливі описи та якісні фотографії. Виберіть зручний інструмент або команду професійних дизайнерів для його створення. 

Подальші завдання — стежити за показниками свого інтернет-магазину, покращувати вебсайт та коригувати контент- та маркетингові стратегії.

Поділитися постом у:

Інші статті

1
/
1

Більше кейсів від Турум-бурум?

Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.

Дивитися портфоліо

Напишіть нам, і розпочнемо співпрацю!

Ваше повідомлення було відправлене! Ми зв'яжемося з вами якомога швидше

Відправити ще одну заявку
Doublecheck your form data please