UA
Оптимізація реєстрації та авторизації на сайті: практичні поради керівника відділу UX/UI
Дата:
October 30, 2025
Оновлено:
Підсумувати з:
Як авторизація та реєстрація на сайті впливають на основні показники інтернет-магазину? Як мотивувати користувачів створити обліковий запис? У цій статті ви знайдете практичні поради UX/UI-експерта щодо оформлення та оптимізації процесу, щоб він був максимально зручним і швидким для користувача та приносив прибуток інтернет-магазину.
5 практичних порад щодо оптимізації авторизації на сайті
1. Розміщуйте вхід до особистого кабінету у звичному місці
Це і є UX — досвід використання та взаємодії з сайтом. Багато користувачів звикли до того, що кабінет і кошик розташовані у правому верхньому куті. Тому не варто порушувати сталі патерни. Постійні користувачі шукатимуть вхід у систему на звичному місці, і якщо не знайдуть його там, можуть розгубитися та залишити сайт, що вплине на конверсію.

2. Реалізуйте авторизацію та реєстрацію в одне вікно
Від 20% до 60% користувачів часто відновлюють паролі, тому що забувають їх. Тому варто використовувати одноразовий пароль. Реалізуйте авторизацію та реєстрацію в одному вікні — користувач вводить свої дані, і якщо він уже зареєстрований, то авторизується, а якщо ні — проходить реєстрацію. Таким чином ви проявите турботу про клієнта, зробите процес простішим і безпечнішим.

Ось ще кілька рішень, які допоможуть спростити та пришвидшити реєстрацію й авторизацію на сайті:
- Якщо користувач припустився помилки, обов’язково вкажіть поле, у якому вона сталася (логін, формат номера телефону тощо).
- Запровадьте функціонал перевірки правильності введених даних ще до надсилання форми.

- Подбайте про клієнта й додайте посилання на форму відновлення пароля, щоб він міг швидко його відновити у разі потреби.
- Запам’ятовуйте користувача, щоб йому не довелося входити знову після закриття вкладки. Для безпеки просто попросіть пароль під час оформлення замовлення чи оплати онлайн.
3. Запропонуйте авторизацію за номером телефону
Все більше користувачів та бізнесів віддають перевагу авторизації на сайті за номером телефону, а не через email. Це ще одна причина впровадити одноразовий пароль для входу в систему.

У цьому випадку на вказаний користувачем номер телефону надходить SMS із кодом-паролем для входу в особистий кабінет. Це одночасно безпечно й зручно — користувач підтверджує вхід зі свого телефона і при цьому нічого не мусить запам’ятовувати. Також можна використовувати різні популярні месенджери для надсилання коду — оберіть той, який буде максимально зручним саме для вашої цільової аудиторії.
Так ви знижуєте поріг входу для нових і постійних користувачів, що позитивно впливає на основні KPI інтернет-магазину.
4. Реалізуйте авторизацію через соціальні мережі
За статистикою, для авторизації на сайті 44,8% користувачів використовують Google, а 53% — Facebook. Такий спосіб входу допомагає скоротити шлях користувача та максимально спростити процес реєстрації й авторизації.

Крім того, якщо користувач скористався соціальною мережею для авторизації чи реєстрації, ви отримуєте доступ до додаткових даних про нього. Це допомагає бізнесу краще вивчити й зрозуміти своїх клієнтів, удосконалити сервіс, персоналізувати пропозиції, розробити ефективну маркетингову стратегію тощо. Також це дієвий спосіб отримати реферальний трафік завдяки репостам, що своєю чергою сприяє зростанню прибутку інтернет-магазину.
Однак варто врахувати й деякі нюанси:
- Існує ймовірність, що клієнт забуде, через яку саме соціальну мережу він авторизувався раніше.
- У разі видалення акаунта в соціальній мережі користувач не зможе увійти до свого особистого кабінету на вашому сайті.
5. Зберігайте положення користувача
Бажання або потреба зареєструватися чи авторизуватися можуть виникнути на будь-якому етапі взаємодії з сервісом. Тому важливо після авторизації повернути користувача саме на той крок, з якого він перейшов, щоб він зміг продовжити свій шлях у воронці продажів — інакше є ризик, що він просто піде.
Авторизація без переходу на окрему сторінку форми (через popup або модальне вікно тощо) допоможе зберегти поточне положення користувача, незалежно від того, на якому етапі він вирішив увійти в систему, а також після оновлення сторінки.

7 практичних порад щодо оптимізації реєстрації на сайті
1. Не вимагайте реєстрації
37% користувачів не оформлюють замовлення й переходять до конкурентів через обов’язкову реєстрацію. Тому зробіть цей крок необов’язковим — надайте користувачам можливість вибору.
Також варто уникати формулювань на кшталт «Реєстрація» та «Авторизація». Замість них використовуйте більш зрозумілі й дружні варіанти: «Увійти», «Особистий кабінет», «Новий клієнт» тощо.
2. Покажіть переваги реєстрації
Якщо переваги реєстрації клієнтів очевидні для бізнесу, то покупцю може бути не зовсім зрозуміло, навіщо вона йому потрібна. Організуйте систему лояльності з бонусами, персональними знижками та промокодами. Так ви зможете побудувати довготривалі стосунки з клієнтами, підвищити LTV користувача та збільшити прибуток інтернет-магазину. Пам’ятайте, що ARPU лояльних клієнтів утричі вищий, ніж у нових.
Повідомте про переваги зареєстрованих користувачів, щоб мотивувати їх заповнити форму:
- історія замовлень із можливістю швидко повторити покупку;
- перевірка статусу замовлення;
- збереження адрес доставки, контактів отримувачів і способів оплати;
- бонуси за покупки, програма лояльності, персональна знижка;
- збереження улюблених товарів у «Обране»;
- історія переглядів;
- участь у закритих акціях;
- отримання розсилок зі спеціальними й ексклюзивними пропозиціями, знижками та інформацією про розпродажі товарів, що цікавлять користувача.

3. Максимально скоротите кількість полів у формі реєстрації
Не акцентуйте увагу на полях форми реєстрації та мінімізуйте їх кількість. Варто візуально виділити обов'язкові поля, а краще попросити решту інформації про користувача вже після реєстрації. Надайте користувачам вибір — створити обліковий запис або оформити замовлення без реєстрації. Дозвольте користувачу залишатися гостем і використовуйте фонову реєстрацію.
Річ у тім, що навіть без повної реєстрації користувач все одно вводить необхідні дані для здійснення покупки — цього цілком достатньо, щоб створити обліковий запис. У такому випадку ви можете зареєструвати користувача автоматично, не акцентуючи на цьому увагу, і, наприклад, надіслати реєстраційні дані на його email.
4. Відмовтеся від капчі
Згідно з дослідженням, лише 66% користувачів можуть ввести капчу без помилок із першої спроби. Після двох невдалих спроб поспіль більшість просто залишає сайт. Навіть добре реалізована капча може призвести до втрати клієнтів, тому від неї варто або відмовитися, або використовувати приховану капчу.
Якщо використання капчі все ж необхідне, варто врахувати кілька порад:
- Використовуйте добре розбірливі та чітко читабельні літери й символи;
- Не робіть капчу чутливою до регістру;
- Не очищайте заповнені поля, якщо користувач припустився помилки під час введення капчі;
- Запитуйте введення капчі лише один раз за весь сеанс.
5. Зберігайте внесені дані при помилці
Дайте користувачу право на помилку. Не очищайте поля, якщо він десь помилився. Не змушуйте його проходити весь шлях заново і вводити всі дані ще раз — так ви лише підвищите відсоток відтоку. Просто вкажіть, у якому полі сталася помилка, щоб користувач зміг швидко її виправити.
6. Відмовтеся від необхідності активувати обліковий запис
Відмовтеся від активації акаунта, щоб скоротити шлях користувача. Надайте йому доступ до особистого кабінету та всіх його можливостей одразу після реєстрації.
7. Пишіть зрозумілі заголовки у розсилці
Якщо користувач забув пароль, перше, що він, найімовірніше, зробить — спробує знайти вхідний лист із реєстраційними даними. Полегшіть йому це завдання: зробіть тему листа зрозумілою та інформативною, зазначивши назву інтернет-магазину й коротку суть повідомлення. Наприклад: «Реєстраційні дані в ...».
Також використовуйте назву вашого інтернет-магазину в полі відправника — це підвищить довіру та допоможе користувачу швидше знайти лист.
Надто складний і тривалий процес реєстрації чи авторизації може негативно вплинути на загальну ефективність сайту та призвести до втрати клієнтів. Щоб зробити сервіс більш клієнтоорієнтованим, варто:
- зробити реєстрацію необов’язковою або фоновою;
- реалізувати реєстрацію та авторизацію в одному вікні;
- впровадити вхід за номером телефону з одноразовим кодом-паролем;
- запропонувати реєстрацію та авторизацію через соціальні мережі.
Часті запити та питання (FAQ)
Question reference
Answer reference
Підписуйся, щоб отримати UX-помічника в чаті GPT від Турум-бурум.
Поділитися постом у:
Більше кейсів від Турум-бурум?
Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.
Дивитися портфоліо



.png)
.png)
.png)
.png)



