Сфера онлайн-бізнесу пропонує багато можливостей, але водночас є однією з найбільш конкурентних. Щоб залучити й утримати клієнтів, ви повинні забезпечити юзабіліті веб-сайту й позитивний користувацький досвід. Однак як створити інтерфейс, який приноситиме високу конверсію, і зрозуміти, що ваш продукт потребує вдосконалення? У цій статті ви знайдете інформацію про ключові принципи UI дизайну та найкращі практики створення клієнтоорієнтованих веб-продуктів.

Що таке UI дизайн-принципи?

Перш ніж визначити 10 найкращих принципів UI-дизайну, пояснимо, про що йде мова.

  • UI принцип створення дизайну інтерфейсу — UI аспект сайту фокусується на візуальній стороні елементів інтерфейсу, включаючи колірну гаму, шрифти, відступи між словами тощо. Якісний UI створює інтуїтивно зрозумілий, естетично привабливий та клієнтоорієнтований інтерфейс та  позитивний користувацький досвід.

На перший погляд, все здається досить простим, однак для створення зручного для користувачів сайту або застосунку вам потрібно враховувати безліч аспектів. У більшості випадків недоліки інтерфейсу настільки складно помітити, що їх неможливо визначити без комплексного юзабіліті аудиту сайту.

Чому принципи UI-дизайну важливі?

Оскільки дизайн інтерфейсу визначає візуальну сторону вашого сайту/застосунку, він також формує перше враження про ваш бізнес, сприяє впізнаваності бренду і задає загальний настрій вашого сайту. До того ж згідно з дослідженням Стенфордського університету, 75% користувачів оцінюють надійність компанії на основі дизайну її сайту.

Саме тому важливо забезпечувати винятковий UI досвід для залучення нових користувачів та підтримки зацікавленості постійних клієнтів. І найпростіший спосіб досягти цього — дотримуватися основних принципів UI дизайну. Інакше ви можете втратити потенційні замовлення та прибуток.

Топ 10 принципів UI дизайну: найкращі практики та реальні приклади

Нижче ви знайдете перелік найважливіших UI дизайн-принципів з реальними прикладами з практики Турум-бурум, які допоможуть вам покращити клієнтоорієнтованість вашого веб-продукту.

1. Простота: більше не завжди краще

Популярність стилістично складних сайтів з великою кількістю інтерактивних елементів, яскравих блоків, анімації та відео значно впала. Причина цілком передбачувана: користувачі надають перевагу інтерфейсам, які піклуються про їхній час = мають просту, зрозумілу структуру і стиль.

Тому обираючи сервісний дизайн, ви дозволяєте клієнтам зосередитися на своїх завданнях і виконувати їх швидко і безперешкодно. Крім цього, зрозумілий та простий UI дизайн скорочує час завантаження сторінок та дозволяє правильно розставити акценти інтерфейсу. 

Дизайн інтерфейсу головної сторінки для VARUS: чистий дизайн з акцентом на продуктах та вигідних пропозиціях компанії

2. Душевність: транслювання цінності бізнесу через інтерфейс

За статистикою, 89% В2С клієнтів більш лояльні до брендів, які поділяють їхні цінності. Тому навіть обираючи сервісний дизайн, важливо додавати до інтерфейсу привабливі візуальні акценти і трендові блоки: нестандартні зображення або іконки, яскраві call-to-action блоки або великі та якісні зображення продуктів, щоб підкреслити сильні сторони бізнесу. Це дозволяє транслювати загальний настрій і цінності компанії, обрати оптимальний tone of voice, тим самим підвищити лояльність користувачів і конверсію вашого бізнесу. Водночас стилістика сайту повинна відповідати фірмовому стилю бренду, щоб підвищити рівень впізнаваності компанії.

Дизайн головної сторінки для Green Chef: зрозумілий інтерфейс, що підкреслює послуги, переваги та цінності компанії для збільшення лояльності клієнтів

3. Передбачуваність: розміщення елементи інтерфейсу у звичних для користувачів місцях

Елементи інтерфейсу повинні допомагати відвідувачам сайту орієнтуватися на сторінках і швидко та без перешкод робити замовлення. Тому краще використовувати стандартні іконки й розміщувати їх саме там, де клієнти, швидше за все, будуть їх шукати.

Працюючи над проєктом Lamour, під час UX-аудиту команда Турум-бурум виявила, що в адаптивному дизайні сайту іконка бургер-меню була незвичною. Через це користувачі ігнорували її, що негативно впливало на показники виходу та bounce rate.

Неочевидна іконка меню Lamour на мобільних пристроях

Щоб спростити пошук відвідувачами релевантного товару ми зробили іконку бургер-меню у вигляді трьох рядків, що є більш звичним для користувачів.

Стандартна іконка меню у передбачуваному місці

Якщо ви використовуєте нестандартні іконки та блоки, додайте до них пояснення. Наприклад, типова кнопка «Назад» може не давати чіткого розуміння куди саме вона поверне користувача: на попередню сторінку чи до каталогу. Перейменування кнопки на «Назад до каталогу» може зробити навігацію більш інтуїтивно зрозумілою, що покращить загальний користувацький досвід вашого онлайн продукту. 

Креативність також вітається і може бути навіть корисною. Використовуючи нестандартні іконки, важливо забезпечити, щоб вони були зрозумілі та прості для сприйняття. Наприклад, для Juliette Lingerie студія Турум-бурум створила кастомні іконки, які не тільки мають гарний вигляд, але й допомагають покупцям швидше знайти потрібний товар. 

Приклад іконок для сайту Juliette: красномовні іконки і їх передбачуване розташування

4. Візуальна ієрархія: спершу про головне

Візуальна ієрархія визначає у якій послідовності користувачі побачать елементи та блоки сторінки. Іноді власники бізнесу недооцінюють важливість цього UI принципу, що призводить до високого bounce rate.

Так, під час UX аудиту для Allmart ми виявили, що детальна інформація про послуги компанії на головній сторінці сайту не була одразу доступною при відкритті головної сторінки. Через це потенційні покупці не розуміли цінності сайту для себе та залишали веб-продукт.

Головна сторінка сайту Allmart до редизайну

Турум-бурум порекомендував замінити блок з доступними товарами на інформацію про маркетплейс. Таким чином користувачі одразу ж бачать перелік послуг платформи, коли заходять на сайт.

Головна сторінка сайту Allmart після редизайну

5. Доступність: створення інклюзивного інтерфейсу

Одним з найважливіших UI принципів є забезпечення якісного користувацького досвіду для всіх представників вашої цільової аудиторії, включаючи людей з обмеженими можливостями. Як приклад можна розглянути фармацевтичні веб-продукти.

Оскільки такими сайтами часто користуються люди похилого віку та люди з вадами зору, важливо забезпечити:

  • контрастні блоки сайту;
  • зручний розмір кнопок;
  • чіткий шрифт;
  • достатні відступи.

Для покращення доступності веб-сайтів Консорціум Всесвітнього павутиння (W3C) у 1997 році започаткував Ініціативу з веб-доступності (WAI). Ця ініціатива надає важливі рекомендації для того, щоб зробити сайти доступними для всіх. Система WCAG складається з чотирьох основних категорій, які визначають стандарти, що сприяють безперешкодному використанню онлайн-сервісів людьми з інвалідністю. Дотримуючись цих рекомендацій, власники бізнесу можуть розширити свою аудиторію, створити більш інклюзивний онлайн-простір і підвищити якість своїх послуг.

Приклад реалізації блоку, який піклується про відвідувачів з обмеженими можливостями

6. Адаптивність: різні пристрої — однакова якість послуг

Станом на 2023 рік 73% онлайн покупок у всьому світі було зроблено зі смартфонів. Тож, щоб розвивати свій онлайн-бізнес, ви повинні дотримуватися UI принципів створення дизайну для мобільних пристроїв. Це допоможе вам розробити клієнтоорієнтований адаптивний дизайн, який дозволяє здійснювати покупки на ходу.

Під час створення такого дизайну важливо забезпечити безперешкодну взаємодію користувача з інтерфейсом на різних екранах і пристроях. Кінчик пальця середньостатистичної людини має ширину близько 1,6-2 см, а великий палець має площу натискання близько 2,5 см. Тому дослідження показують, що розмір сенсорних об’єктів інтерфейсу повинен бути не менше 1 см × 1 см.

Ось чому для сенсорних екранів слід закласти достатню відстань між інтерактивними елементами й переконатися, що всі кнопки та посилання достатнього розміру, щоб запобігти випадковим натисканням.

Приклад якісної мобільної версії сайту, розробленої для RPC Fast

7. Інтерактивні блоки: створення додаткових точок входу

Відвідувачі сайтів не завжди знають, що саме вони хочуть придбати. У більшості випадків вони відкривають е-коммерс, щоб переглянути асортимент бренду, порівняти товари або послуги, погортати сторінки. Це означає, що клієнти часто залишають основний каталог і переходять на інші сторінки після його відкриття.

Але як ненав'язливо підштовхнути клієнта продовжити пошук товару? Додавши нестандартні меню у вигляді кастомних зображень або іконок, які ведуть користувачів на різні сторінки з переліком товарів. Найкраще розміщувати такі блоки на головній сторінці, де відвідувачі зазвичай багато скролять, щоб познайомитися з вашим брендом. Так ви створите додаткові точки входу, покращите користувацький досвід і додасте візуальної привабливості вашому сайту.

Приклад кастомного блоку на сайті World of Comics, який також слугує додатковим меню з багатьма точками входу

8. Персоналізація: ставлення до покупця як до близького друга

Оскільки 91% клієнтів більш схильні купувати у брендів, які пропонують персоналізований користувацький досвід і надають релевантні пропозиції та рекомендації відповідно до вподобань клієнта, ми рекомендуємо додавати персоналізовані блоки: «Переглянуті товари», «Схожі товари», «Популярні» і т.д.;

Персоналізовані блоки на сайті Intertop

9. Типографія: дрібниці мають значення

Обираючи сервісний дизайн, знайдіть шрифт, який відповідає особливостям бізнесу та загальній стилістиці бренду. Текст повинен бути візуально читабельним, послідовним і не дратувати ваших клієнтів. Без цього ви матимете низький рівень залученості користувачів і високий показник відмов. Найкращий спосіб уникнути такої неприємної ситуації – звернутися за детальним UI-kit.

Сторінка зі шрифтами з UI kit для World of Comics, розробленого Турум-бурум

10. Прозорість: тримаємо користувачів в курсі подій

Один із ключових UI принципів — відображення поточного статусу і стану. Іншими словами, важливо показувати користувачам, що відбувається в цей момент. Так, індикатори прогресу завантаження файлу дозволяють користувачу орієнтуватися у на якому етапі він зараз знаходиться. Додаючи такі функції у свій інтерфейс, ви тримаєте користувачів в курсі подій і покращуєте їхній досвід, підвищуючи ймовірність того, що вони залишаться на сайті й продовжать рух воронкою продажів. 

Один зі способів допомогти користувачам краще зрозуміти інтерфейс — додати хлібні крихти. Цей елемент показує користувачам, де вони знаходяться у застосунку або на сайті, і дозволяє їм швидко повернутися до попередніх розділів. Крім цього, наші UX-аудити, особливо результати теплових карт, доводять, що хлібні крихти дуже популярні серед користувачів веб-сайтів.

Теплова карта, яка показує, що користувачі часто натискають на хлібні крихти на сайті Samsung Experience Store

Найкращі UI принципи та практики: фіналізуємо

Дотримуючись перерахованих вище принципів створення UI дизайну вашого продукту, ви можете покращити естетичний вигляд продукту, створити клієнтоорієнтований інтерфейс й позитивний користувацький досвід для широкої цільової аудиторії. Іншими словами, ви можете розробити потужний інструмент для перетворення відвідувачів сайту на постійних клієнтів і підвищення конверсії вашого бізнесу.

Однак, оскільки очікування і вимоги клієнтів стають все більш просунутими, ринок e-commerce й UI принципи постійно розвиваються, щоб відповідати новим стандартам. Тому не відставайте від сучасних тенденцій і залишайтеся в курсі подій!

Поділитися постом у:

Денис
Як Head of UX/UI та COO з 9-річним досвідом роботи в UX/UI дизайні, Денис ділиться своїми знаннями та експертними порадами в статтях та вебінарах.

Інші статті

1
/
1

Більше кейсів від Турум-бурум?

Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.

Дивитися портфоліо

Напишіть нам, і почнемо співпрацю!

Ваше повідомлення було відправлене! Ми зв'яжемося з вами якомога швидше

Відправити ще одну заявку
Doublecheck your form data please