Чому важливо слідкувати та враховувати UX/UI тренди? Як знайти баланс між функціональністю, трендовістю і юзабіліті вебсайту та які UX/UI тренди слід взяти до уваги у 2024 році? Своїм досвідом та порадами поділився СОО та Head of UX/UI department у Турум-бурум, фахівець з 9-річним досвідом — Денис Студенніков.

3 причини враховувати UX/UI тенденції

Оскільки потреби й вподобання користувачів з часом змінюються, вебдизайн постійно еволюціонує та адаптується до поточних вимог ринку. Тому існує принаймні 3 причини слідкувати та враховувати UX/UI тенденції:

  1. Конкурентоспроможність. Продуманий юзабіліті та візуальна привабливість сайту сьогодні визначають конкурентоспроможність бізнесу та рівень конверсії е-коммерс.
  2. Успіх у маркетинговій стратегії. Так, нещодавні зміни алгоритмів видачі сайтів Google фактично зробили UX/UI головним показником якості вебплатформи. Тож юзабіліті тепер відіграє головну роль у ранжуванні сайтів: чим більш user-friendly сайт, тим вище його позиції.
  3. Клієнтоорієнтованість. Знаючи потреби та болі ваших користувачів, ви можете розробити інтерфейс, який повністю буде відповідати очікуванням саме вашої цільової аудиторії й тим самим оптимізувати конверсію інтернет-магазину. 

7 UX/UI трендів, які Турум-бурум використовує у своїй роботі

Нижче ви побачите не просто перелік тенденцій, а й приклади їх реалізації нашою командою, як доказ актуальності та важливості цих трендів для успіху бізнесу сьогодні.

Тренд №1: user-centric підхід до створення дизайну сайту

Часто підприємці припускаються помилки — ставлять свої інтереси вище за потреби клієнтів, розробляючи складний та незрозумілий інтерфейс. Проте головна мета будь-якої компанії – створити цінність для користувачів. Без цього на значний прибуток сподіватися не варто.

Головною задачею user-centric дизайну є створення вебпродукту з використанням поточних технічних можливостей, які враховують потреби користувачів і задовольняють очікування бізнесу.

Наочна демонстрація складових user-centred дизайнів

Гарним доказом цього є Amazon, який у 2023 році став найпопулярнішим сайтом у світі. Запорукою успіху Amazon стала саме клієнтоорієнтованість послуг компанії, відстежування нових трендів, а також прагнення задовольнити потреби користувачів.

Для покупців бізнес пропонує інтерфейс із максимально продуманим юзабіліті: інтуїтивна навігація, багато цікавих точок входу, зручні фільтри пошуку, правильні візуальні акценти, чистий дизайн, індивідуальна видача товару під кожного користувача на основі вподобань та попередніх переглядів. Так розуміння болей користувачів дозволяє Amazon очолювати рейтинги найуспішніших компаній.

Головна сторінка сайту Amazon: зрозуміла навігація, численні точки входу, приємна для сприйняття стилістика

Тренд №2: клієнтоорієнтованість інтерфейсу — знати та розуміти свою цільову аудиторію

Ми визначили, що успішний вебпродукт у 2024 році у першу чергу дбає про своїх користувачів. Однак як це втілити на практиці? 

Клієнтоорієнтованість сайту — це розуміння особливостей цільової аудиторії і їх потреб. Тому під час роботи над проєктом важливо скласти портрет користувача, який повинен враховувати такі фактори:

  • Демографічні – вік і стать;
  • Соціальні – освіта, дохід, сімейний стан;
  • Психологічні – цінності, болі, страхи.

Чому це важливо? Особливості цільової аудиторії часто залежать від сфери діяльності бізнесу. Так, наприклад, у фешн індустрії інтерфейс виконує фонову функцію, адже головний акцент повинен бути саме на товарі. Тому важливо зробити фокус на контенті: додати цікаві банери, півтони, акцентну типографію та нестандартну навігацію. Ці інструменти допоможуть вам виділитися та привернути увагу потенційних покупців.

Саме так відбулося і з кейсом Symbol — провели редизайн сайту для найбільшого українського дистриб’ютора люксових брендів з метою оптимізації конверсії е-коммерс.

Врахувавши особливості цільової аудиторії одягу люксового сегмента, ми зробили акцент на персоналізованому підході, підкреслили переваги бренду та зробили товар основним фокусом сайту. Водночас ми додали візуальні акцентні блоки та створили додаткові точки входу. Як результат — збільшення конверсії онлайн магазину на 76.34% після редизайну.

Так виглядає головна сторінка онлайн магазину Symbol після редизайну

Якщо ж ваш продукт призначений для широкої цільової аудиторії, необхідно максимально врахувати потреби всіх її представників. Як приклад розглянемо фармацевтичні вебпродукти.

Оскільки такими сайтами часто користуються люди літнього віку, а також ті, хто мають проблеми з зором, важливо робити акцент саме на доступності інтерфейсу. Тут візуальні та інтерактивні елементи відіграють другорядну роль, натомість на перший план виходять:

  • контрастність блоків сайту;
  • зручний розмір кнопок;
  • зрозумілий шрифт;
  • достатні відступи.

Тобто для успіху такого сайту важливо створити інтерфейс, в якому користувачам буде зрозуміло як здійснювати навігацію платформою, щоб досягти цільової дії: порівняти продукцію, отримати детальну інформацію про товар чи оформити замовлення.

Приклад реалізації клієнтоорієнтованого інтерфейсу для фармакологічної індустрії

Таким чином ефективний інтерфейс – той, в якому витримано баланс між красою та доступністю. Адже сайт із якісним юзабіліті також може бути стилістично яскравим і контрастним. Головне орієнтуватися на особливості та потреби своєї цільової аудиторії та не жертвувати одним показником коштом іншого.

Шукайте баланс між красою та зручністю інтерфейсу

Тренд №3: mobile-first дизайн для безперервного доступу до послуг сайту

За статистикою, на початку 2023 року 65% від усіх онлайн замовлень у світі було оформлено через мобільні телефони. Ця цифра вказує на те, що для користувачів важливо мати можливість зробити замовлення у будь-який зручний для себе момент та обставинах.

Тому студія Турум-бурум радить усім власникам онлайн бізнесу обирати для своїх вебпродуктів дизайн за mobile-first підходом, що передбачає проєктування інтерфейсу з першочерговою орієнтацією на мобільні пристрої. 

Така стратегія робить дизайн чутливим до взаємодії з ним і забезпечує:

  • оптимізацію інтерфейсу сайту під екрани різних розмірів;
  • збереження принципу візуальної ієрархії;
  • швидке завантаження сторінок без втрати якості зображень;
  • спрощення та прискорення користувацького шляху;
  • збільшення лояльності користувачів до бренду.

Натомість власникам вебпродуктів, що вже функціонують, радимо перевірити адаптивність платформи й за потреби внести необхідні зміни для її покращення. Адже, якщо ваш вебпродукт не оптимізований під мобільний пристрій, з великою ймовірністю у користувачів це викличе роздратування і бажання якнайшвидше залишити сайт.  

Приклад не адаптованого під мобільні пристрої інтерфейсу: сайт складний для розуміння та навігації
Приклад інтерфейсу інтернет-магазину Samsung Experience Store, розробленого за mobile-first підходом: зручна навігація та легке сприйняття контенту

Тренд №4: штучний інтелект – вірний помічник вебдизайнера

Можливість генерувати контент за допомогою штучного інтелекту фактично спричинила революцію у сфері UX/UI. Маємо констатувати, що епоха фото на мобільний телефон у буденних обставинах минула, наразі особливо цінуються яскраві, цікаві та креативні зображення.

Серед основних переваг AI для комерційної сфери:

  • економія коштів;
  • швидкість;
  • відповідність тенденціям та патернам.

Штучний інтелект може допомогти вдосконалити проєкт, додати йому родзинки, а також заощадити ваш час. Те, що раніше доводилося робити власноруч тепер можна довірити технологічному прогресу. 

Приклад обробки фото та створення зображень для сайту за допомогою ШІ

Тренд №5: сервісний дизайн — розумне спрощення інтерфейсу

Популярність стилістично складних сайтів із великою кількістю інтерактивних елементів, яскравих блоків, анімацій і відео значно впала. 

Пояснення цьому просте: користувачі надають перевагу інтерфейсам, які відповідають їх очікуванням, а отже – мають просту і зрозумілу структуру та стилістику. Тому у 2024 році ми спостерігатимемо подальшу популяризацію мінімалістичних інтерфейсів, в яких основна увага приділяється саме контенту сайту.

Переваги та особливості сервісного дизайну:

  • підкреслює переваги продукції й не відволікає користувачів від здійснення покупки;
  • дозволяє правильно розставити акценти сайту;
  • забезпечує просту, інтуїтивну навігацію, що збільшує лояльність користувачів;
  • зменшує час завантаження сторінок сайту.

 Важливо: сервісний дизайн ≠ примітивний дизайн!

Важливо, щоб дизайн сайту не був «прісним» і транслював цінності та особливості компанії. Класним рішенням стануть кастомні зображення та цікаві тематичні елементи.

Одним із прикладів створення сервісного дизайну студією Турум-бурум є кейс Robinzon. Метою замовника було створити клієнтоорієнтований інтерфейс інтернет-магазину, який не перешкоджатиме подальшому масштабуванню бізнесу.

Для реалізації цього запиту ми обрали шлях створення сервісного дизайну за mobile-first підходом із додаванням цікавих тематичних елементів: інформативні банери на головній сторінці, яскраві інтерактивні стрічки для відокремлення блоків, асоціативні вкраплення в інтерфейс тощо. Так ми отримали гнучкий сайт із продуманим юзабіліті та правильними візуальними акцентами. 

Головна сторінка сайту Robinzon як приклад обраної стилістики

Тренд №6: іміджевість та унікальність стилю

Звичайно ж, створюючи сайти для бізнесу варто враховувати, що є різні ніші зі своїми особливостями, історією та цінностями. Тому якщо ви хочете зробити щось більш креативне, радимо звернути увагу на наступні тренди:

1. Бруталізм:

Це повна протилежність сервісному дизайну, що полягає у змішуванні різних стилів, ефектів, шрифтів тощо. Так, на приклад, бруталізм може бути виграшним, якщо ваша цільова аудиторія є фанатами року, хорорів, їзди на байку тощо. Такий підхід додасть бренду нішевості та іміджевості й тим самим привабить більше покупців.

Доречне використання стилю бруталізм для інтерфейсу, що продає стильні шкіряні куртки

2. Містицизм

Війни, глобальні політичні та екологічні кризи, конспірологічні теорії – у цьому хаосі людям хочеться знайти те, що допоможе їм зрозуміти себе та світ. Саме тому сьогодні ми можемо побачити багато прихильників таро, астрології та інших містичних напрямів. І якщо такі теми близькі вашій аудиторії, ви можете використати тематичні елементи, щоб привернути увагу користувачів. Це можуть бути зображення місяця, сузір’я, посилання на знаки зодіаку тощо. Таке рішення є неочевидним, однак воно може зробити інтерфейс більш ефективним завдяки збільшенню лояльності та залученості користувачів.  

Приклад використання елементів містицизму для створення особливого тематичного простору для користувачів

3. Абстрактні градієнти

Поняття градієнтів у вебдизайні не є новим. Однак з часом тенденції змінюються й на зміну класичним градієнтам прийшли градієнти абстрактні. Вони додають інтерфейсу відчуття невагомості, а також дозволяють зробити акцент на окремих елементах сайту. 

Цей тренд можна міксувати з іншими й навіть згенерувати абстрактний градієнт за допомогою штучного інтелекту. Таке рішення зробить ваш інтерфейс цікавішим і допоможе правильно розставити візуальні акценти сайту.

Приклад використання абстрактних градієнтів в інтерфейсі

Тренд №7: бути соціально відповідальним важливо

64% користувачів стверджують, що цінності та соціальна активність бренду впливають на їх рішення щодо купівлі чи бойкотування продукції компанії. Таким чином лояльність відвідувача до бізнесу зростає, якщо він поділяє позицію компанії. 

Тому якщо ваш бренд соціально відповідальний і переймається болями країни чи світу, про це потрібно говорити. Не варто бити себе в груди й додавати кричущі банери на головну сторінку сайту, проте переконайтесь, що ваш вебпродукт чітко транслює місію і цінності бренду.

Для цього можна використовувати:

  • відповідні візуальні образи;
  • сторітелінг;
  • безпосередньо дизайн інтерфейсу.
Варіант показу соціальної позиції бренду на прикладі інтерфейсу ORNER

Головний тренд 2024 – безперервна робота над інтерфейсом

Вир подій навколо нас змінює наше сприйняття, потреби й тим самим формує нові тренди. Тож, вебсайт — це не сталий продукт і над ним треба постійно працювати та змінювати в залежності від потреб користувачів, нових бізнес-задач та умов на ринку.

Яскравим прикладом успіху такої стратегії є результат безперервної оптимізації сайту Intertop, що дозволило нам збільшувати коефіцієнт конверсії бізнесу із року в рік.

Як змінювалась конверсія сайту Intertop з 2018 по 2022 років

Такі результати можливі, якщо відстежувати не тільки тенденції та тренди UX/UI, але й постійно вивчати свою цільову аудиторію та патерни поведінки користувачів. Такий підхід дозволяє раціонально використовувати бюджет компанії та поліпшувати показники конверсії сайту на постійній основі. 

Тенденції у дизайні оновлюються щороку, а висока конверсія – це тренд, який залишається незмінним. Тому ми радимо слідкувати за трендами, але не намагатися встигнути за кожним із них, а використати лише ті, що допоможуть покращити юзабіліті сайту та підвищити лояльність ваших користувачів. 

Оскільки задоволені клієнти завжди будуть запорукою успішного бізнесу, більшість із трендів, наведених у статті, мають шанси залишатися в топах ще багато років. 

Поділитися постом у:

Денис
Як Head of UX/UI та COO з 9-річним досвідом роботи в UX/UI дизайні, Денис ділиться своїми знаннями та експертними порадами в статтях та вебінарах.

Інші статті

1
/
1

Більше кейсів від Турум-бурум?

Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.

Дивитися портфоліо

Напишіть нам, і почнемо співпрацю!

Ваше повідомлення було відправлене! Ми зв'яжемося з вами якомога швидше

Відправити ще одну заявку
Doublecheck your form data please