UA
Головна сторінка сайту має відповідати таким вимогам: 5 практичних порад керівника відділу UI/UX
Дата:
February 7, 2020
Оновлено:
September 28, 2024
Якщо ви хочете дізнатися, як створити головну сторінку інтернет-магазину з продуманим юзабіліті які завдання вона повинна вирішувати і які типові помилки на ній можна зробити, ця стаття вам допоможе.
Ви отримаєте 5 практичних порад керівника відділу UX/UI студії Турум-бурум Дениса Студеннікова та дізнаєтеся про правильну структуру головної сторінки, її особливості для mobile та актуальні ecommerce тренди.
У вересні 2024 року ми актуалізували статтю та додали ще одну раду. Отже, тепер їх стало 6 і всі вони актуальні на сьогоднішній день.
Головна сторінка сайту це візитівка вашого бренду
Головна сторінка інтернет-магазину це обличчя компанії, її візитівка і найефективніша точка входу. На ній потенційний покупець знайомиться з вашим магазином і його продукцією/послугами.
Пам'ятаєте про правило 3-х секунд? Рівно стільки часу в середньому потрібно користувачу, щоб вирішити чи залишиться він на сайті. Тож від правильно розставлених візуальних акцентів, продуманих блоків і елементів call-to-action на головній сторінці значною мірою залежить успіх і дохід вашого бізнесу.
1. Визначте мету головної сторінки
Основна мета головної сторінки інтернет-магазину полягає в тому, щоб запропонувати користувачу якомога більше точок входу, щоб він міг швидко і легко ознайомитись з послугами та пропозиціями бізнесу.
Тому чим менше часу відвідувач провів на головній сторінці інтернет-магазину, тим краще. За словами керівника відділу UI/UX, лише 2% користувачів скролять сторінку до самого кінця.
Потрапляючи на головну сторінку, користувач або переходить у каталог для пошуку релевантного товару або продовжує скролити вниз. У другому варіанті ваш успіх залежатиме від того, чи правильно на сторінці розміщені блоки за їх пріоритетністю.
Отже, залежно від маркетингових цілей інтернет-магазину, можна виділити 2 основні завдання, які має вирішити головна сторінка:
- Максимальна концентрація точок входу.
Якщо йдеться про інтернет-магазин з великим асортиментом, основним завданням буде презентувати на головній сторінці якомога більше категорій. Під головним банером можна розмістити блок із вигідними пропозиціями, акціями, знижками, популярними товарами у різних цінових діапазонах.
- Іміджева складова
Згідно з дослідженням Sales Benchmark Index, 78% споживачів більш охоче купують продукцію компаній, яких вони знають і яким довіряють. І продуманий дизайн головної сторінки дозволяє збільшити впізнаваність вашого бренду.
Тобто якщо йдеться про інтернет-магазин, метою якого є побудова бренду, то головна сторінка в цьому випадку виконує насамперед представницьку роль і тільки потім уже вирішує завдання продажів.
Прикладом такого інтернет-магазину є Intertop. Оскільки це вже відомий бренд і люди приходять у магазин за брендовим запитом, отже головна сторінка є найбільш відвідуваною.
У такому випадку важливо показати іміджеву складову інтернет-магазину, презентувавши нові надходження постійним користувачам. Так, під час роботи над проєктом Intertop ми використовували велику кількість банерів, щоб у власника бізнесу було більше можливостей розповісти про новинки та акції.
2. Не забувайте про основні елементи головної сторінки
Головна сторінка сайту повинна відповідати загальним правилам оформлення та містити такі ключові елементи:
- Шапку з логотипом. Це обов'язковий елемент дизайну головної сторінки, в якому повинна міститися вся важлива інформація про магазин (назва, контакти, меню).
Для більшої залученості користувачів над шапкою сторінки можна розмістити top banner для анонсу акцій і новин, як це реалізовано в інтернет-магазині Zlato.ua
- Головний банер – це перше, що бачать клієнти, заходячи на сайт, тому він виконує кілька функцій:
- Занурює в тематику інтернет-магазину;
- Слугує точкою входу на окремі категорії товарів;
- Привертає увагу потенційних покупців;
- Розповідає про актуальні пропозиції та акції магазину.
- Панель блоків або слайдів з товарами – ефективна точка входу, що забезпечує швидкий доступ до топових пропозицій, новинок або акційних товарів бренду.
Головна сторінка інтернет-магазину повинна виглядати цікаво та інтерактивно – намагайтеся поєднувати в дизайні різні елементи, зокрема слайди, блоки, списки, анімації.
Наприклад, новинки можна презентувати блоками, а акції – слайдами. Це дозволить уникнути «принципу тунельності», коли через одноманітність блоків в інтерфейсі користувач фокусує погляд на чомусь одному, не помічаючи інші елементи периферичним зором.
- Блоки з перевагами бренду (УТП — унікальна торгова пропозиція) – щоб завоювати лояльність користувачів ви повинні показати їм цінність своїх послуг. Тому головна сторінка вашого сайту має описувати переваги й головні відмінності вашого бренду від конкурентів.
На приклад, працюючи над кейсом Samsung Experience Store нам важливо було вказати користувачам на об’єктивні причини обрати саме офіційну платформу, адже продукцію Samsung можна купити в більшості магазинів електроніки.
Тому ми розширили перелік плюсів компанії у порівнянні з минулою версією сайту, а також зробили їх більш акцентними за допомогою світло-сірої рамки.
- Маркетингові блоки. Щоб цей блок був ефективним, потрібно створити додаткову цінність для користувача: знижку на перше замовлення, індивідуальну пропозицію або доступ до закритих розпродажів. Також дієвим інструментом є блок оформлення підписки на розсилку бренду.
- Футер. Важливість цієї частини сайту часто недооцінюють, вважаючи, що сюди мало хто доходить. Але саме тут варто розмістити всі посилання і всю можливу інформацію про магазин. Адже якщо людина не може швидко знайти потрібну інформацію на сайті, вона спробує знайти це в очікуваному для себе місці – внизу сторінки. Також тут варто розмістити посилання на соціальні мережі, блог, новинні канали, де можна знайти продукцію інтернет-магазину. Це слугуватиме додатковим соціальним доказом для користувачів і збільшить їх лояльність до бренду.
3. Сегментуйте аудиторію на головній сторінці
Створення декількох головних сторінок це сталий тренд в e-commerce, який працює з брендами у сфері fashion. У цьому випадку головна сторінка пропонує новим відвідувачам зробити вибір за ключовими параметрами: жіночий або чоловічий каталог, дитячі товари. Відповідний дизайн можна побачити на таких сайтах як Intertop, Answear, Zara тощо.
Така стратегія дозволяє персоналізувати головну сторінку інтернет-магазину і запропонувати найбільш релевантні товари для кожної групи цільової аудиторії. Це дозволяє більш індивідуально підходити до потреб покупців і, як результат, призводить до збільшення конверсії.
Детальніше про те, як ми оптимізувати інтерфейс інтернет-магазину Intertop за ESR підходом та збільшили конверсію бізнесу можна дізнатися тут.
4. Враховуйте особливості взаємодії користувачів мобільних пристроїв
Сьогодні мобільна версія інтернет-магазину не рекомендація, а must-have. За статистикою, у 2024 році у світі налічується близько 4.88 мільярда користувачів мобільних пристроїв і ця цифра продовжує зростати.
Це означає, що потрібно не просто зменшувати елементи сайту для mobile версії, а адаптувати їх, повністю змінюючи деякі блоки та секції онлайн магазину. Наприклад, перемальовувати головний банер та інші картинки для портретного перегляду на мобільному телефоні.
5. Пропонуйте персоналізований контент для регулярних клієнтів
Більшість користувачів схильні робити покупки у брендів, які запам'ятовують їх уподобання і надають релевантні пропозиції та рекомендації. Так, 72% споживачів стверджують, що взаємодіють лише з персоналізованими повідомленнями. Для того, щоб заохотити клієнтів до здійснення повторного замовлення додайте на головну сторінку такі блоки:
- Блок із переглянутими раніше товарами під головним банером. Він дозволяє користувачам швидко повернутися до позицій, які раніше їх цікавили, порівняти товари й прийняти остаточне рішення про здійснення покупки;
- Підбірка зі спеціальними пропозиціями на основі вподобань клієнта. Вона дає користувачу відчуття того, що ви розумієте його болі й потреби, що збільшить його лояльність і заохотить просуватися сайтом далі;
- Нагадування про товар у кошику. Це мотивує користувача повторно переглянути обрані товари та зазвичай закінчується купівлею хоча б одного з них. В середньому такий блок-нагадування дозволяє збільшити конверсію бізнесу на 16%.
Крім цього, додаючи товар у кошик користувач часто не готовий здійснити покупку прямо зараз, але хоче оцінити остаточну вартість і взяти трохи часу на «подумати». Тож якщо через якийсь проміжок часу користувач повертається у свій кошик, а він порожній – ваш бізнес втрачає клієнта. Це особливо актуально для продукції дорогої цінової категорії – для ювелірної ніші, на приклад, ми радимо зберігати дані про додані до кошика товару протягом тижня.
6. Уникайте поширених помилок
Навіть якщо ви оберете правильну стратегію, підхід, розташування елементів, все одно існує ризик помилитися і не досягти поставлених цілей. Нижче ви знайдете перелік поширених помилок, які варто уникати при розробці головної сторінки інтернет-магазину:
- Немає опису компанії, назви та/або нечіткий логотип;
- Нерелевантний головний банер, що не демонструє товар, який продає магазин, або навіть збиває з пантелику;
- Занадто багато слайдів, що перевантажує користувача інформацією і призводить до високого bounce rate;
- Порушена структура сайту. Наприклад, відразу після головного блоку йде блок Instagram, який заохочує клієнта залишити офіційний сайт;
А ось хороший приклад: користувач бачить фото з товаром на сайті та поп-ап з фотографією того ж товару з соц.мережі.
- Відгуки про продукти на головній сторінці сайті.
Зазвичай цей блок є зайвим на стартовій сторінці, може дратувати й навіть знизити лояльність клієнтів. Чого зовсім не скажеш про відгуки на сторінці товару, де вони є must have. Наприклад, блок із відгуками компанії Shiny&Diski – приклад вдалої реалізації розгорнутої оцінки товару. Також у коментарях до товарів видно як довго людина працює у галузі, що додатково демонструє експертність співробітників та збільшує лояльність користувачів.
Усі зазначені помилки призводять до того, що частина клієнтів йдуть у перші секунди перебування на головній сторінці вашого сайту.
Тепер ви знаєте, на що насамперед звертати увагу під час створення дизайну головної сторінки, а значить – зможете створити сайт, який збільшить конверсію і прибуток вашого бізнесу.
Головна сторінка сайту: фінальні думки
Головна сторінка сайту має відповідати таким вимогам: візуальна привабливість, інтуїтивність, інтерактивність та передбачуваність. Головна сторінка вашого інтернет-магазину повинна допомагати користувачам максимально швидко і легко потрапити у потрібний їм розділ сайту для пошуку релевантного товару.
Якщо більшість відвідувачів доскролює лише до середини сторінки, а далі переходить в інші розділи сайту – вам вдалося правильно розмістити точки входу. Завдяки якісному дизайну головної сторінки ви також можете сегментувати вашу аудиторію, підвищити впізнаваність бренду і підтримати імідж вашої компанії в онлайн, відштовхуючись від основних цілей бізнесу. І ця стаття стане чудовим першим кроком для досягнення такого результату.
Поділитися постом у:
Більше кейсів від Турум-бурум?
Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.
Дивитися портфоліо