UA
Мобільна комерція — це не тренд, а новий стандарт для онлайн бізнесу
Дата:
May 8, 2025
Оновлено:
Смартфони не лише полегшили наше повсякденне життя, але й спричинили справжню революцію у сфері надання товарів та послуг.
Можливість купувати будь-де і будь-коли, заощаджувати час на дорогу та уникати соціальних контактів — все це призводить до невпинного росту і розвитку мобільної комерції (m-commerce), яка за оцінками у 2025 році становитиме 75% усіх продажів е-коммерс у світі.
Однак як в умовах високої конкуренції створити клієнтоорієнтований продукт з високими KPIs? Розповідаємо у статті.
Мобільна комерція: поняття, особливості та переваги
Мобільна комерція — це будь-яка грошова операція, що здійснюється за допомогою бездротових портативних пристроїв, таких як смартфони та планшети через:
- мобільні застосунки;
- адаптивні версії сайтів;
- мобільні платежі;
- соціальні мережі.
Важливо, що мобільна електронна комерція охоплює не лише сферу роздрібної торгівлі, а також телекомунікації, фінансові послуги та мобільні платежі.
Особливістю м-коммерс є її шалені темпи розвитку: ще 15 років тому ми тільки звикали до першого iPhone, а сьогодні без якісного продукту для смартфона складно уявити успішний онлайн-бізнес.
Тож, чому мобільна комерція — це must-have для онлайн-бізнесу? Відповідаємо мовою цифр:
- $6,5 трлн — обсяг світового мобільного ринку у 2025 році;
- на 33,8% щороку в середньому зростає мобільна електронна комерція починаючи з 2016-го, що є найбільшим темпом зростання серед усіх каналів продажу;
- 70% мобільних користувачів проходять шлях від запиту до купівлі протягом 1 години, для десктоп цей період складає близько 1-го місяця;
- 93% батьків стверджують, що їхні діти з покоління Z впливають на сімейні витрати й вже через кілька років покупки цього покоління будуть складати 40% від світового показника;
З цього можемо зробити висновок, що мобільна комерція продовжить набирати обертів й приноситиме значні прибутки тим, хто не просто «йтиме в мобайл», а вмітиме говорити з користувачем його мовою — мовою зручності, швидкості та інтуїтивності. А без якісного UX/UI цього неможливо досягти у 2025 році.
{{block}}
Мобільна електронна комерція: 6 UX/UI порад для збільшення прибутку
Мобільна електронна комерція зростає швидше, ніж будь-коли, але понад 60% користувачів залишають сайти та застосунки через недоліки UX/UI. І це не просто цифра — це мільярди недоотриманого прибутку. Що з цим робити?
Далі ділимося 6 практичними порадами на прикладі кейсів Турум-бурум як уникнути типових помилок і перетворити мобільний продукт на джерело прибутку.
1. Продумана головна сторінка: акцент на послугах мобільної комерції
Більшість користувачів сприймають головну сторінку сайту або ж перший екран як візитівку компанії. Однак власники бізнесу часто вдаються до крайнощів: або перевантажують головну сторінку інформацією і зображеннями, або ж лишають користувачам «простір для здогадок та фантазій».
Важливо пам’ятати про обмеження мобільних пристроїв і те, що не всі зображення та елементи на маленьких екранах відображатимуться належним чином. Тому обирайте якість над кількістю й обов’язково включайте блоки з описом ваших послуг, відгуками та FAQ.
Так, під час роботи над редизайном сайту 100CBD — компанії, що продає складний продукт, який потребує детального представлення користувачам — ми помітили, що
30% відвідувачів одразу залишали Головну сторінку. Основна проблема полягала в тому, що з перших екранів сайту люди не розуміли, який товар пропонує магазин і як саме він може їм допомогти.
Тож ми оптимізували інтерфейс, зробивши акцент на цінності й перевагах продукту, соціальному доказі, що дозволило збільшити лояльність та залученість користувачів.

2. Швидка і зрозуміла реєстрація
Користувачі смартфонів не хочуть і не будуть чекати — вони прагнуть придбати товар якнайшвидше і бажано на ходу.
Що робити? Забезпечили швидку реєстрацію на сайті чи застосунку з мінімальною кількістю екранів та можливістю авторизації через електронну пошту чи номер телефону. Крім цього, подбайте, щоб платформа автоматично зберігала дані про користувачів і не просила їх виконати одну дію двічі.

3. Інтерфейс з урахуванням тач-взаємодії
67% користувачів стверджують — замалі кнопки та посилання ускладнюють мобільний шопінг. Кінчик пальця середньостатистичної людини має ширину приблизно 1,6-2 см, а великий палець має площу натиску близько 2,5 см. Тому дослідження показує, що мінімальний фізичний розмір сенсорної мішені повинен становити 1 см × 1 см.
Тож, створюючи мобільний застосунок чи адаптивний дизайн сайту, забезпечте достатню відстань між інтерактивними елементами та переконайтеся, що всі кнопки та посилання достатньо великі, щоб запобігти випадковим натисканням.
Так при роботі над проєктом SpyStore, ми виявили, що лише 0,13% мобільних користувачів переходили на сторінку порівняння товарів. Причиною була перевантажена структура видачі категорій: неадаптований текстовий блок зміщував товари вниз, назви товарів були надто великими, ціни — непомітними, а кнопка порівняння — незручною для використання на мобільних пристроях.
Тож, ми скоротили текстові блоки, змінили розміри елементів відповідно до їхньої важливості, збільшили відступи між групами, додали зручну кнопку порівняння та представили категорії у вигляді тегів. Це суттєво покращило навігацію мобільною версією сайту та підвищило мікроконверсію переходу на сторінку порівняння товарів.

Крім цього, радимо використовувати:
- складені або розкривні меню, які займають мінімум місця на екрані, забезпечуючи при цьому доступ до всіх розділів сайту;
- зрозумілі та звичні для користувачів іконки для представлення пунктів меню.
4. Фіксована навігація
61% користувачів залишає сайт, якщо їм не вдається знайти потрібний товар чи інформацію протягом 5 секунд. Найпоширенішим UX недоліком для мобільної електронної комерції є відсутність фіксованої шапки або нижнього меню при скролі сторінок. Як наслідок – відвідувачі не можуть швидко переходити до інших категорій товару або кошику, що негативно впливає на глибину перегляду веб ресурсу та конверсію бізнесу.
Наприклад, під час редизайну мобільної версії сайту Green Chef, в новому дизайні ми заклали фіксовану шапку та пропрацювали стан як і коли буде з’являтися шапка при скролі вгору. Таким чином не тільки дбаємо про зручність користувачів, але й підвищуємо їх лояльність до бренду.

А при роботі над проєктом 966.ua, за даними аналітики ми з’ясували, що більшість користувачів сайту були власниками iPhone. Тому ми зробили акцент на нативній iOS-навігації, розмістивши та закріпивши головне меню внизу екрана. Це рішення враховувало сценарії активного використання: часті переходи між категоріями, додавання товарів і перевірку бонусного рахунку перед оплатою.

5. Інтерфейс, що підкреслює конфіденційність
73% користувачів наразі стурбовані проблемою щодо конфіденційності своїх даних, особливо коли йде мова про мобільні пристрої. Порівняно з десктопом смартфони зазвичай містять більше особистих даних, платіжні картки, а також є більш вразливими до злому, втрати чи крадіжки.
Тож як захистити своїх клієнтів і тим самим збільшити їх лояльність до вашого бізнесу?
- Надійна автентифікація: заохочуйте користувачів створювати унікальні паролі та увімкніть багатофакторну автентифікацію;
- Шифрування Забезпечте шифрування конфіденційної платіжної інформації під час передачі та зберігання;
- Не просіть забагато: не надсилайте користувачам запити на доступ до даних, які не є принциповими для їх взаємодії із продуктом: доступ до фотографій у галереї, камери, відстеження місцеперебування тощо.
Крім цього, мобільна комерція має ніші, які потребують не тільки технічного захисту даних, а й особливих заходів — нейтральна упаковка, відсутність маркування, опція анонімної оплати тощо: магазини інтимних товарів, онлайн-платформи для спілкувань із психотерапевтами, сайти з продажу лікарських засобів для «чутливих тем» тощо.
Тут важливо не лише забезпечити необхідний рівень захищеності клієнтів, але й донести до них це через інтерфейс. Так, створюючи дизайн для сайту Полуничка, ми:
- показуємо на головній сторінці сайту яскраві банери, які крім іншого містять інформацію про 100% конфіденційність, непрозоре пакування та відсутність назви магазину на упаковці посилки;
- пояснюємо, що саме гарантує магазин, коли вказує на конфіденційність своїх послуг – додали блок-нагадування із детальним роз’ясненням на сторінках товару;
- нагадуємо клієнту про гарантовану конфіденційність ще раз на етапі чекауту, щоб заохотити до покупки, якщо користувач досі має сумніви.
Таким чином дбаємо про потенційних користувачів, яким не доведеться витрачати свій час на пошуки такої інформації та, відповідно, покращуємо користувацький досвід.

6. Мінімалістичний й інтуїтивний чекаут
В Україні кажуть «Танцював, танцював і не вклонився». Так от, щоб цього не трапилось із вашою мобільною комерцією – подбайте про UX/UI дизайн чекауту — фінального кроку користувачів на шляху до покупки товару.
За статистикою середній показник виходів з сайту на етапі перегляду кошика становить 70%. Серед найпопулярніших причин можна виділити:
- 26% – необхідність створення власного акаунту;
- 22% – занадто довгий процес заповнення чекауту;
- 17% – баги інтерфейсу;
- 13% – маленький вибір способів оплати.
Тому радимо забезпечити швидкий і безпечний процес оформлення замовлення, з мінімальною кількістю полів для заповнення. Крім цього, імплементуйте спрощені форми з функціями пошуку адреси та автозаповнення, щоб звести до мінімуму набір тексту. Також, варто додати елементи-індикатори прогресу, які показуватимуть користувачам на якому етапі вони знаходяться.

Мобільна комерція: фінальні думки
Мобільна комерція може принести справжній win-win:
- охоплення широкої цільової аудиторії, залучення нових каналів просування продукту, та збільшеного прибутку завдяки задоволенню найспонтанніших забаганок клієнтів — для власника бізнесу;
- можливість купувати товар на ходу, оплачувати його у кілька кліків і отримувати більш персоналізовані пропозиції — для онлайн покупців.
Але все це стає можливим лише за умови створення якісного користувацького досвіду, що враховує особливості взаємодії з інтерфейсом через смартфон або планшет. Іншими словами — ви можете пропонувати найкращі послуги на ринку, однак без продуманого UX/UI користувачі цього просто не збагнуть.
А оскільки у 2025 році мобільна комерція — це вже не тренд, а стратегічна необхідність, той, хто закладе правильний фундамент сьогодні, забезпечить успіх онлайн бізнесу на довгі роки.
Ваша аудиторія вже у смартфоні. А ваш бізнес?
Подбайте, щоб і ваш інтернет-магазин був там, де росте попит, а ми допоможемо адаптувати його під мобільні пристрої.
Підписуйся на розсилку, щоб отримати чекліст для перевірки стану налаштування GA4
Поділитися постом у:
Більше кейсів від Турум-бурум?
Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.
Дивитися портфоліо