У більшості випадків ми купуємо товари, щоб задовольнити свої потреби, емоційний голод чи спонтанні імпульси. Відповідно, очікуємо побачити зручний інтерфейс, що підпадає під принцип «Прийшов, купив, забув». Але є особлива ніша, де кожна покупка — це не просто транзакція, а прояв любові й турботи.

Дизайн онлайн-зоомагазину стає містком між брендом і серцем власника тварини. Тому важливо, щоб інтерфейс сайту був не лише функціональним, але й створював особливий емоційний зв'язок із клієнтами. Як цього досягти? Детальніше у статті.

Не лише pet-friendly, а і user-friendly: 8 UX/UI рішень для онлайн-зоомагазину

Ми проаналізували онлайн магазини у ніші зоотоварів і виокремили 8 найефективніших UX/UI рішень, які виведуть вас у лідери ринку. 

1. Банери — гачок для залучення клієнтів

Банери на головній сторінці — ефективний інструмент залучення клієнтів, адже виконують кілька функцій:

  • Занурюють в тематику інтернет-магазину;
  • Слугують точками входу на окремі категорії товарів;
  • Привертають увагу потенційних покупців;
  • Розповідають про актуальні пропозиції магазину.

Тому ми радимо додавати великі кольорові банери з актуальними пропозиціями магазину: новинки асортименту, знижки, ексклюзивний товар тощо. Однак і тут варто враховувати певні нюанси. 

Нижче два банери з онлайн зоомагазинів. Який з них ви вважаєте більш ефективним для залучення цільової аудиторії?

Приклад банера №1
Приклад банера №2

З точки зору UX/UI дієвішим буде другий банер, адже перший містить занадто багато тексту і зображень, що може заплутати користувача. Крім того, дрібний шрифт знизу може викликати у користувачів тривогу і відчуття, ніби від них щось приховують. Це особливо критично для мобільних пристроїв, де розміри екрана значно менші за десктоп.

Дієвий банер повинен:

  • містити коротке та зрозуміле повідомлення;
  • виділятися візуально внаслідок контрастних кольорів;
  • містити чіткий заклик до дії (CTA): кнопки «Дізнатися більше» або «Купити зараз», щоб спонукати користувача до взаємодії;
  • адаптуватися під усі види пристроїв.

2. Каталог: допомагаємо користувачам знайти релевантний товар

Меню навігації – популярна частина інтерфейсу з найбільшою кількістю переглядів. На цьому етапі користувач визначає чи може онлайн магазин задовольнити його запит.

Тож що варто знати, щоб створити якісний дизайн інтернет-магазина зоотоварів?

Показуємо на прикладах:

Лот №1: бачимо, що товари поділені за категоріями відповідно до типу тварини та призначення товару. Однак через велику кількість продукції, меню містить багато тексту з дуже маленькими відступами — текст важко швидко зчитувати та сприймати. Це може викликати роздратування у користувачів і призводити до високого рівня виходів та відмов.

Приклад каталогу онлайн зоомагазина, що потребує доопрацювання

Лот №2: тут так само товари поділені за категоріями, а також візуально виділені за допомогою контрастного кольору. Завдяки оптимальній кількості тексту, обраному шрифту, відступам та використанню іконок навігація таким меню стає швидкою та інтуїтивною. Це допомагає користувачам сайту онлайн зоомагазину швидше знаходити потрібну категорію та рухатися далі воронкою. 

Приклад меню онлайн магазина з виділенням категорій за допомогою іконок

Однак тут ви можете сказати, що перелік товарів у другому варіанті значно менший і порівнювати такі інтерфейси, як мінімум, нечесно.

Тому вашій увазі лот №3, який підтверджує, що продуманий дизайн онлайн зоомагазина може впоратися із будь-яким викликом.

Приклад меню онлайн зоомагазина зі структурованим каталогом товарів по категоріях

А як щодо мобільної версії сайту онлайн зоомагазину? Тут радимо використовувати бургер меню, щоб зробити навігацію на вашому сайті більш інтуїтивною. 

Бургер меню в мобайл повинно:

  • Мати зрозумілу й візуально помітну іконку, що розташовується у звичному для користувачів місці;
  • Містити ключові розділи для спрощення навігації;
  • Зникати з екрана після вибору користувачем релевантної категорії товарів, забезпечуючи максимум простору.

Для порівняння:

Лот №1: бургер меню відкривається праворуч, що є нетиповим і незвичним для користувачів, а також має неправильну ієрархію, що може заважати користувачам швидко знаходити потрібну категорії товарів.

Приклад каталогу в мобільній версії сайту, що потребує доопрацювання

Лот №2: Каталог знаходиться у передбачуваному місці, містить основні категорії товарів у вигляді списку, що полегшує навігацію розділом, а також кастомні іконки для створення правильних візуальних акцентів та швидкої орієнтації користувачів. Таким каталогом користуватися легше і швидше.

Приклад вдалої реалізації каталогу товарів у мобільній версії сайту онлайн зоомагазину

{{block}}

3. Інтерактивні блоки: створюємо додаткові точки входу

В продовження теми меню — радимо додавати окремі ілюстративні блоки з кастомними зображеннями, які є альтернативою текстовому меню вгорі сторінки. 

Тобто якщо користувач не визначився з категорією, яка його цікавить, на початку свого знайомства з магазином, банери можуть допомогти йому з цим на наступних етапах. 

Пам’ятайте, що такі блоки повинні бути чіпкими та акцентними = варто використовувати іконки та зображення, які б викликали приємні асоціації у користувачів та мотивували їх перейти в релевантну категорію товарів.

Як це працює? Порівняйте самі!

Меню на головній сторінці для створення додаткових точок входу
Те саме меню вже з іншими зображеннями

До слова, ви можете придумати й інші блоки, які б привертали увагу користувача і виводили його в сторінку видачі товару. На приклад, перелік брендів, які пропонує ваш зоомагазин.

Приклад імплементації такого блоку в дизайн онлайн зоомагазина

4. Видача: інформативні прев'ю товарів, які продають

Задача плитки товару на сторінці видачі — лаконічно представити всю найважливішу інформацію про товар та “зачепити” користувача. Наступні UX/UI рішення можуть допомогти власнику бізнесу досягти цього:

Візуальні ярлики

Такі написи як «Акція», «Топ продажів», «Новинка», «Хіт», «Залишилось 3 шт.», не лише привертають увагу, але й можуть стимулювати користувача до покупки. При цьому, текст ярлика має бути однозначним і зрозумілим для користувача.

Порівняйте приклади нижче: фраза «кінцева ціна» викликає питання. Хіба ціни на таких сайтах не завжди кінцеві? Чи бояться вони, що я торгуватимусь?

Натомість у другому прикладі бачимо прозорі фрази, які дають нам чітке уявлення про переваги та особливості пропозиції, що збільшує лояльність користувачів і їх бажання придбати товар у конкретному магазині зоотоварів.

Порівняння візуальних ярликів на сторінках видачі різних сайтів

Зрозумілі іконки

Елементи та кнопки плитки товару мають бути зрозумілими та передбачуваними.

Наприклад, ваги для «Порівняти», серце для «Додати у вибране». Інакше ви можете спантеличити користувача і перервати його шлях до здійснення покупки, що негативно вплине на конверсію онлайн зоомагазину.

У першому випадку обрана іконка взагалі не асоціюється з цільовою дією

Якщо ж вам дуже хочеться використати кастомну іконку, радимо додати до неї текст, як у прикладі нижче. Це дозволить реалізувати ваші побажання і при цьому не заплутати користувачів.

Приклад екологічної реалізації нестандартної іконки 

5. Сторінка товару: інтерфейс, який стимулює клієнтів оформити замовлення

80% покупців проводять своє онлайн-дослідження перед тим, як придбати товар, тому опис товарів повинен бути детальним і зручним для вивчення. Тут є кілька лайфхаків:

  1. Опис товару: люди не люблять лонгріди, вони автоматично викликають бажання закрити сторінку. Однак як представити усі характеристики товару і при цьому не перевантажити інтерфейс? Рекомендуємо структурувати контент з акцентом на головні характеристики.
Приклад опису товару, через який ви можете втрачати замовлення

Приклад структурованого опису у картці товару
  1. Відгуки: 88% споживачів довіряють відгукам так само як особистим рекомендаціям від знайомих. Тож коли мова йде про домашніх улюбленців, досвід інших людей є одним із вирішальних факторів. Тож, щоб створити ефективний дизайн онлайн зоомагазина додавайте соціальний доказ — імплементуйте блок з відгуками на сторінці товару.
Приклад реалізації блоку з відгуками про товар
  1. Інструменти cross-sale: це стратегія, яка пропонує покупцеві додаткові товари, що доповнюють його основне замовлення. Для онлайн-зоомагазинів це може бути надзвичайно ефективним рішенням.

Приклад: Клієнт переглядає корм для собак, а потім бачить класну миску, чи іграшку у блоці «Рекомендуємо також». Як результат — покупець отримує комплексне рішення для свого улюбленця, а магазин — збільшення середнього чека.

Так, за даними Shopify, до 35% продажів Amazon здійснюється завдяки рекомендаціям товарів, які часто купують разом.

Дизайн онлайн зоомагазина: приклад можливої імплементації блоку cross-sale у десктопі
Дизайн онлайн зоомагазина: приклад можливої імплементації блоку cross-sale у мобільній версії сайту

6. Блог як спосіб збільшити лояльність клієнтів 

Користь блогу неоціненна як для SEO, так і для побудови довірливих відносин з користувачами. Так, 60% споживачів стверджують, що тематичний контент на сайті компанії формує у них більш позитивне враження про бренд в цілому. 

У випадку з магазином зоотоварів блог надасть додаткову цінність вашому сайту, адже міститиме корисну інформацію для покупців, а також допомагатиме клієнтам обрати релевантний товар, що збільшить їх лояльність до бренду.

Для зручності користувачів радимо імплементувати фільтри для сортування статей за темами, видами тварин, датою публікації тощо. Це дозволить користувачам швидше знаходити актуальну інформацію й підвищуватиме їх лояльність до вашого бізнесу.

Приклади можливої реалізації 
Приклад можливого дизайну сторінки видачі статей у блозі сайту

Іншим ефективним рішенням, що допоможе створити сайт зоомагазина з високою конверсією є використання міні статей або блоку з популярними запитаннями внизу сторінок видачі товару. Людина шукає озеленення для акваріума? Додайте статтю із коротким описом, що допоможе людині зробити правильний вибір відповідно до його потреб та обставин.

Таке, здавалось би, просте рішення дозволить вам збільшити довіру покупців, кількість повторних замовлень і як результат — конверсію бізнесу.

Варіанти реалізації такого рішення 

7. Колірна гама: дрібниця, що визначає сприйняття сайту

Однією з особливостей ніші онлайн зоомагазинів є величезний асортимент товарів для різних тварин. Тому важливо, щоб сайт вашого магазину містив правильні візуальні акценти та не був перевантажений інформацією. Інакше користувачам буде важко здійснювати навігацію сайтом, що викликатиме у них роздратування і бажання залишити такий вебресурс.

Тож, щоб створити якісний дизайн сайту зоотоварів, важливо дотримуватися певних принципів дизайну:

  • Створіть UI kit: так ви забезпечите гармонійність і послідовність інтерфейсу навіть при масштабуванні;
  • Обмежте палітру до 3–4 основних кольорів: використовуйте нейтральні кольори для фону та яскраві — для акцентів, таких як кнопки «Купити» або «Додати до кошика»;
  • Застосовуйте правило 60–30–10: 60% — основний колір, 30% — додатковий, 10% — акцентний;
  • Забезпечте достатній міжрядковий інтервал: 130% -180% від розміру шрифту для покращення читабельності.

{{block}}

8. Креативність: нестандартні рішення для збільшення конверсії

Ефективний дизайн інтернет-магазина зоотоварів повинен викликати емоції та створювати у користувачів відчуття приналежності до спільноти однодумців. І для власника бізнесу це створює великий простір для впровадження креативних рішень, які не лише виділяють бренд, а й підвищують конверсію.

  1. Блок із фотографіями домашніх улюбленців

Створіть інтерактивну галерею, де клієнти можуть ділитися фотографіями своїх тварин — демонструвати, як їх улюбленці користуються товаром вашого магазину, брати участь у тематичних фотоконкурсах тощо.

  1. Автопідписка на регулярні товари

Запропонуйте клієнтам можливість оформити підписку на товари, які вони купують регулярно: корм, наповнювач, шампуні тощо. Це дозволить клієнту заощаджувати час, а вам — отримувати регулярний прибуток.

  1. Грайливий tone of voice 

Використовуйте Tone of Voice, який допоможе бути на одній хвилі з клієнтом. У цій ніші не обов’язково слідувати кліше та шаблонам — проявляйте креативність. Це привертатиме увагу клієнтів та вирізнятиме вас серед конкурентів.

А для того, щоб визначити найефективніші рішення для вашого дизайну онлайн зоомагазина радимо проводити A/B тестування різних варіантів.

Ефективний дизайн онлайн зоомагазина: підсумовуємо

Обсяг світового ринку e-commerce товарів для догляду за домашніми тваринами у 2022 році становив близько 23,01 млрд доларів США, а до 2030 року, за прогнозами, зросте до близько 45,60 млрд доларів США із середньорічним темпом зростання (CAGR) приблизно 8,92% у період з 2023 по 2030 рік.

Така тенденція актуальна й для України, де зростання кількості домашніх улюбленців під час війни (особливо через евакуацію та усиновлення тварин) створило новий попит. 

У цій статті ми неодноразово підкреслювали важливість створення емоційного зв’язку між брендом та клієнтом, але ця магія не працюватиме, якщо UX/UI сайту буде складним і незрозумілим, адже 88% користувачів ніколи не повертаються на сайт після негативного досвіду.

Дизайн інтернет-магазина зоотоварів потребує особливого підходу — балансу між емоційністю та функціональністю.  Тож, якщо ви створите дизайн онлайн зоомагазина з урахуванням наших порад, ви зможете стати справжнім гігантом ринку та лідером ніші.

Ваш зоомагазин pet-friendly, а чи такий самий user-friendly його інтерфейс?
UX/UI продає. Ми допоможемо створити дизайн зоомагазину, який конвертує. Почнімо з консультації.

Поділитися постом у:

Юля
Юлія — копірайтерка, яка перетворює досвід своїх колег на інформативні статті, сповнені глибокого аналізу, практичних порад та дієвих рекомендацій.

Більше кейсів від Турум-бурум?

Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.

Дивитися портфоліо

Напишіть нам, і почнемо співпрацю!

Ваше повідомлення було відправлене! Ми зв'яжемося з вами якомога швидше

Відправити ще одну заявку
Doublecheck your form data please