Ця стаття є продовженням попереднього матеріалу, де ми почали заглиблюватися у нішу fashion. У цій частині ми аналізуємо ще два поширених юзер флоу для бізнесів у фешн тематиці, розглядаємо найпоширеніші помилки інтерфейсів, з якими користувачі стикаються на своєму шляху та пропонуємо дієві рішення для покращення користувацького досвіду та підвищення конверсії е-коммерс. Адже, формування унікального клієнтського досвіду — це драйвер росту компанії у час постійних змін та викликів.

Перший візит: як перетворити нового користувача у постійного?

Шляхи користувачів починаються з різних точок, залежно від задачі людини. Але що слід врахувати на шляху нового користувача, щоб зробити його досвід позитивним та перетворити його на постійного клієнта?

Далі детальніше про 2 найпоширеніших шляхи нового користувача на сайті ніші fashion.

Перший сценарій поведінки

Список товарів — Уточнення запиту — Сторінка товару — Кошик — Оформлення замовлення

Є категорія користувачів, які починають перегляд сайту зі списку товарів. Вони приходять на сайт з пошуковика за загальним запитом категорії чи бренду товарів, наприклад, «джинси на літо» або «сукня Mango». Ці юзери ще не визначилися з конкретним товаром, але вже націлені зробити вибір.

Юзер флоу користувача, який потрапив на сайт з пошукової видачі

Вони переглядають продукцію через категорії або бренди, уточнюють свій запит, переходять на сторінки товарів, додають обране до кошика та оформлюють замовлення. Ця частина користувачів часто планує свої покупки заздалегідь, і процес може займати декілька сеансів до прийняття рішення. У середньому, цей показник складає 1.4 сеанси до покупки для тих, хто починає зі списку товарів.

Далі детальніше про кожен етап такого користувача.

Комфорт та швидкість вибору або чому фільтри під рукою це must-have

Чим швидше користувач знайде те, що шукає, тим скоріше він здійснить купівлю. Тому, потрапивши на сторінку з величезним асортиментом, юзера першочергово цікавить — як звузити коло пошуку та скоротити список до найрелевантніших товарів?

Для цього існують фільтри, а враховуючи той факт, що користувачі можуть декілька разів уточнювати та змінювати параметри фільтрації під час перегляду, важливо, щоб блок фільтрів завжди був доступний та зручний у використанні.

У десктопній версії користувачі залучені на 60% більше ніж у mobile, оскільки фільтри завжди під рукою. А у 25% сайтів у мобільній версії відвідувачам доводиться скролити нагору сторінки, щоб змінити фільтри, що негативно впливає на їх залученість.

Приклад сторінок списку товарів без закріплених фільтрів у mobile

Закріплені фільтри в мобільній версії, зверху чи знизу, надають користувачам можливість у будь-який момент змінювати параметри пошуку. Це заохочує продовжувати рухатися по воронці та зменшує кількість виходів із сайту. Сторінки із зафіксованими фільтрами мають на 20% вищу конверсію в перегляд товарів і на 10-15% нижчий показник відмов.

Приклад сторінок списку товарів із закріпленими фільтрами у мобільній версії сайту

Розмірна сітка: чому настільки важлива та де краще розташувати

Коли користувачі обрали товар, вони зазвичай перевіряють, чи є потрібний розмір. Але стандартні розміри S, M, L, XL і т.д., до яких звик користувач, і їх розмірні сітки можуть і доволі часто відрізняються у різних брендів.

Проблеми починаються, коли посилання або кнопка на таблицю розмірів розташовані далеко від блоку вибору розміру, або ще гірше коли таблиця взагалі відсутня. Але згідно з нашим досвідом та нашими спостереженнями, близько чверті сайтів мають такі недоліки.

Відсутнє посилання або кнопка на таблицю розмірів

Розташована таблиця розмірів поряд із блоком вибору розміру допомагає користувачам швидко знайти свій розмір і зробити правильний вибір. Це також може зменшити кількість повернень товарів, адже користувачі будуть рідше помилятися з розміром.

Є посилання або кнопка на таблицю розмірів

Кошик + cross-sale = задоволений клієнт і більша кількість товарів у чеку

Часто користувачі, чий сеанс починається з перегляду зі Списку товарів, можуть не звертати уваги на інші категорії та товари сайту, адже у цей момент вони сфокусовані на конкретній категорії. Саме тому важливо показувати їм додаткові та суміжні товари через кросс-сейл блоки. 

Попри це, згідно з нашими спостереженнями, у 1 з 5 сайтів відсутній кросс-сейл блок у кошику, тому в цьому випадку середня кількість товарів у чеку не буде перевищувати 1.2 товарів. Тож це втрачена можливість як для бізнесу, так і для клієнта.

Приклад Кошика, де немає cross-sale блоку

Наявність на сторінці кошика або у поп-апі кошика кросс-сейл блоку, який пропонує невеликі та недорогі товари суміжні з вже обраним, може значно збільшити кількість придбаних одиниць. В інтернет-магазинах ніші fashion це можуть бути сезонні товари: футболки, топи, прикраси, аксесуари для волосся, ремені, шапки, шарфи тощо.

Приклад Кошика з cross-sale блоком

Чекаут: чому мінімальна шапка та футер найкраще рішення

На сторінці оформлення замовлення слід мінімізувати відволікаючі фактори, спрямовуючи нових користувачів через воронку продажів. Але за нашими спостереженнями близько 50% сайтів у цій ніші залишають повну шапку та футер у чекауті, що заважає заповнювати форму і може призвести до виходу зі сторінки.

Приклад чекауту з великою кількістю зайвої інформації

Мінімальна шапка та футер у чекауті зменшують кількість елементів на екрані, не відвертаючи увагу користувача від заповнення полів. Але при цьому головне не перестаратися і залишити дійсно важливу інформацію. Так, наприклад, наявність у шапці номера кол-центру допоможе швидко розв'язати проблему з доставкою чи оплатою тощо. Отже, мінімальна шапка і футер зменшують показник відмови та покращують час перегляду сторінки та конверсію.

Приклад чекауту з мінімальною шапкою та футером, де є тільки важлива інформація

Другий сценарій поведінки

Сторінка товару — Сторінка схожого товару — Список товарів — Додати в кошик — Чекаут

Ще один можливий варіант того, як нові користувачі потрапляють та подорожують вашим сайтом. Цей шлях часто починається з рекламних оголошень або соцмереж. 

Користувачі натрапляють на товар, який їх зацікавив, і переходять на сайт, щоб дізнатися більше. Важливо зазначити, що 73-86% користувачів переглядають ресурси з мобільних пристроїв, тому адаптивний дизайн інтерфейсу — це ключ до успіху.

Юзер флоу користувача, який потрапив на сайт з рекламних оголошень або соцмереж

У цьому випадку користувачі починають з перегляду конкретного товару, потім переходять до схожої продукції, оглядають список товарів, додають вибрані до кошика й оформлюють замовлення. Що може піти не так та з якими проблемами вони стикаються?

Далі детальніше про прогалини юзабіліті та UX/UI рішення для цього юзер флоу.

Cross-sale блоки або як утримати увагу нового користувача 

Користувачі, які потрапляють безпосередньо на сторінку товару, можуть швидко переглянути її й піти, якщо нічого не приверне їх увагу. Наш досвід показує, що це відбувається на майже 50% сайтів. Щоб утримати користувачів, важливо додати cross-sale та upsell блоки.

Інші елементи комплекту, товари з образу на фото, схожі товари, товари для доповнення образу — ці блоки значно підвищують кількість переглянутих товарів та залученість користувача. Якщо перший товар не зацікавив користувача, він може побачити альтернативи, які спонукають його залишитися і переглянути більше пропозицій. Зазвичай користувачі переглядають до двох додаткових сторінок товарів, тому важливо забезпечити їм цікавий вибір аби утримати їхню увагу.

Приклади сторінки товару з cross-sale та upsell блоками

Прев’ю товарів на сторінці видачі каталогу: що слід врахувати

Користувачі можуть перейти до списку товарів, якщо кросс-сейл блок не задовольнив їх інтерес до певної категорії. Тут вони будуть фільтрувати та сортувати видачу, підбираючи потрібний продукт. Проте, їм можуть заважати поширені помилки на сайтах:

  • У 30% випадків картки різних кольорів одного товару не згруповані. Отже, користувач може навіть не дізнатися про наявність інших кольорів товару, оскільки вони знаходяться в різних місцях видачі. 
  • Відсутність інформації про розміри на прев’ю товарів. Це змушує користувача щоразу переходити на сторінку товару, щоб перевірити доступні розміри. Це додає зайвих кроків до здійснення покупки та негативно впливає на користувацький досвід.
Прев’ю товарів без інформації про доступні кольори та/або розміри

Наявність доступних розмірів і кольорів товару на прев’ю допомагає користувачам не тільки бачити всі варіації товару, але й швидко обирати потрібний та додавати його до кошика. Це впливає на тривалість сесії та швидкість прийняття рішення про покупку.

Інформативні прев’ю товарів на сторінці видачі каталогу

Оформлення замовлення без реєстрації: про важливість простої покупки як гість

Часто нові користувачі стикаються з вимогою обов’язкової реєстрації для покупки, що зустрічається на кожному третьому сайті. Це може відштовхнути потенційних покупців, які не готові створювати акаунт. Як наслідок, кількість кинутих кошиків складає близько 60%.

Приклад оформлення покупки з обов’язковою реєстрацією

Надання можливості оформити замовлення без обов'язкової реєстрації або як гість значно спрощує процес покупки. Таке рішення допомагаємо конвертувати цінність клієнта та задоволення від послуг у профіт компанії.

Приклад простого оформлення замовлення

Підсумок: як зацікавити та не втратити нового клієнта

Аналізуючи ці два розповсюджені юзер флоу в ніші fashion, можна зрозуміти, які кроки допоможуть вам зацікавити та утримати нових клієнтів:

  • Адаптивний дизайн: Враховуючи, що 73-86% користувачів переглядають сайти з мобільних пристроїв, важливо забезпечити гарну адаптацію інтерфейсу для різних мобільних пристроїв.
  • Закріплені фільтри у мобільній версії сайту: Фільтри на сторінках списку товарів повинні бути завжди доступні для пришвидшення пошуку товару.
  • Інформативні картки товару: На картках товарів на сторінці списку товарів слід додати інформацію про розміри та кольори, щоб користувачі могли швидко вибрати потрібні варіанти без зайвих переходів на сторінки товарів.
  • Cross-sale та upsell блоки: На сторінках товарів і у кошику слід розмістити кросс-сейл блоки для інформування про доступні варіанти товарів, утримання уваги клієнта та збільшення середнього чека.
  • Простий процес оформлення замовлення: Дайте можливість робити покупку без обов’язкової реєстрації, що спрощує процес для нових користувачів і зменшує кількість кинутих кошиків.

Далі буде…

У цій статті ми проаналізували поширені проблеми, з якими стикаються користувачі на fashion-сайтах, та запропонували перевірені рішення для покращення їхнього досвіду.
Першу частину цього дослідження можна прочитати тут.

Також пропонуємо вам низку матеріалів, які також будуть корисні представникам фешн ніші:

7 UX/UI трендів у 2024 році для створення клієнтоорієнтованого сайту

Збільшення конверсії на 76% після редизайну сайту Symbol

Опитування українського ритейлу агенцією Турум-бурум: як онлайн бізнес опікується інтерфейсами у 2024 році

P.S. У наступному матеріалі ми перейдемо до ніші електроніки. Поділимося середньостатистичними показниками та надамо корисні поради щодо оптимізації інтерфейсу враховуючи особливості поведінки користувачів саме у цій тематиці. 

Поділитися постом у:

Інші статті

1
/
1

Більше кейсів від Турум-бурум?

Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.

Дивитися портфоліо

Напишіть нам, і почнемо співпрацю!

Ваше повідомлення було відправлене! Ми зв'яжемося з вами якомога швидше

Відправити ще одну заявку
Doublecheck your form data please