Підсумувати з:
ChatGPT
Ми скопіювали промпт у ваш буфер обміну. Просто вставте її в AI-інструмент, щоб отримати короткий підсумок цієї статті
Перейти в Chat GPT
Gemini
Ми скопіювали промпт у ваш буфер обміну. Просто вставте її в AI-інструмент, щоб отримати короткий підсумок цієї статті
Перейти в Gemini
Grok
Claude

Як збільшити продажі інтернет-магазина за допомогою сross-sale та upsell? Чим відрізняються ці інструменти? Де і як правильно їх застосовувати, щоб збільшити середній чек інтернет-магазину та підвищити конверсію? У цій статті ви знайдете відповіді, приклади, кейси та дані 2024–2025 років про те, як впровадити ці стратегії в eCommerce.

Що таке cross-sale і upsell: різниця у 2 словах

Cross-sale та upsell – це різні маркетингові підходи з різними принципами.

Ідея upsell полягає в тому, щоб збільшити середній чек шляхом демонстрації вигоди та економії покупки. Тобто збільшення обсягу товару, порції, розміру, розширення функціоналу тощо за невелику доплату для отримання очевидної вигоди.

Приклад застосування upsell в інтернет-магазині Pampik, показуючи ціну за один підгузник у великій та маленькій пачках, демонструють вигоду покупки більшої упаковки.

Cross-sale – це пропозиція докупити комплементарний, додатковий і/або супутній товар. Cross-sale використовують у тому випадку, коли користувач вже визначився з основним замовленням.

Приклад блоку Cross-sale на сторінці товару для інтернет-магазину косметики Perfumer

Не бійтеся пропонувати покупцям щось ще в момент продажу товару. Cross-sale може супроводжувати користувача на всіх етапах підбору товару і навіть на етапі перевірки кошика. Зробивши це акуратно і коректно, ви зможете не тільки збільшити середній чек і ARPU.

Чому варто впроваджувати cross-sale та upsell у 2025–2026?

Cross-sale і upsell використовуються для збільшення продажів інтернет-магазину, але це далеко не вся користь, яку можна з них отримати. Ось 3 основні вигоди, які можуть принести upsell і cross-sale:

  1. впливають на основні KPI: середній чек і дохід на користувача;
  2. підвищують залученість користувачів і тим самим глибину перегляду сайту;
  3. підвищують показник задоволеності клієнтів, покриваючи потреби покупця і демонструючи турботу про користувача.

За даними McKinsey cross‑sale може збільшити продажі на 20 %, а прибутки на 30 % при ефективному впровадженні. Такі показники демонструють, що cross-sale і upsell — це не просто маркетингові техніки, а стратегічні інструменти підвищення ефективності eCommerce у 2025-2026 роках, збільшення AOV (average order value) та ARPU (average revenue per user).

Як ефективно налаштувати роботу cross-sale та upsell?

Ефективність upsell та cross-sale інструментів залежить від того, наскільки ретельно та грамотно продуманий алгоритм їх роботи з урахуванням особливостей продукції, розуміння цільової аудиторії та ніші інтернет-магазину.

Upsell на сторінці товару

Інструменти upsell добре працюють на сторінці товару, але розміщувати їх треба за певним алгоритмом. Не варто до чоловічих черевиків пропонувати жіночі шльопанці. Виводьте продукцію з тієї ж або суміжної категорії, в тому ж ціновому сегменті або на 5-10% дорожче. Аргументуйте це вигодою для користувача, чим товар буде ціннішим для нього. Користувач, переходячи від одного релевантного товару на інший, може психологічно погодитися на покупку більш дорогого товару.  

Такий підхід добре застосовується для інтернет-магазинів у ніші fashion, але для магазинів електроніки все складніше. Тому що часто різниця в ціні товарів занадто велика і може досягати 25%. Однак і тут upsell застосовний. Наприклад, різницю в ціні можна покрити за допомогою інформації про доступні кредити та розстрочку.

Upsell приклади: використання інструментів upsell в інтернет-магазині Intertop

Cross-sale на сторінці товару та кошику

Крос-селінг добре працює на сторінці товару і в кошику. Ефективність його роботи залежить від правильно розставлених блоків на сторінках інтернет-магазину.

Сторінка товару

Для сторінки товару з ніші fashion варто використовувати наступну схему розташування блоків:

  • Фото товару
  • Характеристики, які впливають на вибір
  • Upsell блок (“Схожі товари”, “Вам може сподобатися”, і т.д.)
  • Cross-sale інструменти (“З цим товаром поєднується”, “З цим товаром купують”, “В комплекті дешевше”, і т.д.)

В результаті ми пропонуємо вибір і проявляємо турботу про клієнта за допомогою upsell блоку, після чого мотивуємо його на додаткові покупки за допомогою cross-sale. Наприклад, в інтернет-магазині взуття Pratik до вибраної пари взуття користувачу пропонують сумку, що підходить.

Приклад розташування блоків upsell і cross-sale інструментів у магазині Pratik

Якщо йдеться про магазин електроніки – працює інший підхід: має сенс розмістити блок cross-sale одразу після фотографії та характеристики товару, і лише потім товари категорії upsell. Наприклад, при покупці комплекту: телефон плюс кабель до нього – знижка на аксесуар 15%. Тоді користувач розуміє вигоду та цінність пропозиції на початку сторінки, а інтернет-магазин – додатковий продаж.

Приклад використання блоку cross-sale у магазині Деніка

{{block}}

Кошик

Коли покупець вже зробив вибір і поклав товар в кошик, то варто запропонувати додатковий сервіс, страховку, супутні товари.

Блок Cross-sale у міні-кошику магазину Техно Їжак. При покупці телефону користувачу пропонують чохол і захисне скло для вибраного пристрою, які одним кліком можна додати в кошик.

До товару в кошику можна запропонувати подарункову упаковку або супутній товар. Наприклад, під час роботи над проєктом Mon Amie ми звернули увагу на те, що близько 40% аудиторії – це чоловіки, які роблять подарунки жінкам. Тому в кошику ми запропонували покупцям докупити подарункову упаковку. Таким чином ми вирішили не тільки задачу бізнесу збільшити середній чек, але й проблему клієнта.

На сторінці кошика інтернет-магазину Mon Amie ми використали cross-sale для допродажу подарункових упаковок.

В кошику також можна реалізувати багаторівневий cross-sale: коли при додаванні одного супутнього товару відбувається оновлення кошика і пропонується список продукції з наступної релевантної категорії.

Приклад, де пропозиція змінюється залежно від додавання в кошик нового товару

Одним з трендових інструментів cross-sale для підвищення середнього чека є гейміфікація. Захопите користувача грою, пропонуючи докупити ще товар, щоб отримати подарунок або безкоштовну доставку. Наприклад, для служби доставки 966.ua розробили інструмент у вигляді повзунка, який наочно демонструє користувачам вигоду від придбання додаткового продукту.

Застосування гейміфікації на прикладі 966.ua

6 основних помилок застосування upsell та cross-sale: що робити не можна?

1. Відсутність блоків cross-sale або upsell. В такому випадку ви не використовуєте прихований потенціал сторінки, а отже, ви втрачаєте вигоду, а покупець не отримує достатній сервіс.

2. У випадку з upsell пропонуйте товари дешевше.

У картці товару пропонуються товари значно дешевше, ніж основний вибір клієнта, до того ж вбудована варильна поверхня всього на 2 конфорки не зовсім релевантний товар

3. Складна і незрозуміла пропозиція. Користь і вигода пропозиції upsell і cross-sale повинні бути наочними й максимально зрозумілими покупцеві.

4. Занадто великий список альтернативних товарів. Не варто пропонувати покупцеві половину асортименту в якості альтернативи, краще обмежити вибір 5-10 варіантами, інакше користувач може просто зовсім припинити пошуки.

5. Нерелевантні та неактуальні товари в блоках upsell та cross-sale. Це безглуздо і може дратувати користувача.

6. Використання інструментів upsell в момент оплати. Так людина може покинути сторінку кошика і не повернутися.

Як збільшити середній чек: стратегії cross-sale і upsell

Завжди пропонуйте користувачу додаткову продукцію, не бійтеся експериментувати. Впроваджуйте як upsell, так і cross-sale інструменти. Використовуйте їх на різних сторінках сайту або поєднуйте обидва варіанти. Якщо правильно продумати алгоритм роботи й розташування блоків, то ви покращите конверсію і підвищите середній чек. До речі маємо ще одну практичну статтю на тему того, як збільшити середній чек інтернет-магазину.

Слідкуйте за нашим блогом – будьте в курсі нових трендів ecommerce, UX/UI та маркетингу. Підписуйтеся на нашу розсилку, Telegram та Facebook.

Часті запити та питання (FAQ)

1. Як впровадити upsell у WooCommerce чи Shopify?
Використовуйте плагіни ReConvert, CartHook, HoneyApps, Bold Upsell. Вони дозволяють реалізовувати логіку допродажу на етапах товару, кошика чи оформлення.

2. Яка різниця між cross-sale і upsell у мобільному UX?
Cross-sale краще працює у міні-кошиках або після додавання товару. Upsell — на картці товару чи в рамках розширення функціональності (наприклад, «розблокуй більше можливостей»).

3. Чи впливає надмірне використання цих інструментів на SEO?
Ні, якщо реалізовано коректно. Google враховує релевантність і UX. Якщо елементи підвищують зручність користувача й конверсію — це позитивно впливає на SEO.

Хочете покращити роботу cross-sale і upsell інструментів?
Почніть з UX аудиту — ми підкажемо, як ефективніше конвертувати трафік через сайт і збільшувати дохід

Поділитися постом у:

Віра
Віра — копірайтерка та редакторка, яка ретельно працює над кожною публікацією, допомагаючи краще зрозуміти світ UX/UI, CRO та електронної комерції, а також ознайомитись з останніми трендами.

Більше кейсів від Турум-бурум?

Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.

Дивитися портфоліо

Напишіть нам, і почнемо співпрацю!

Ваше повідомлення було відправлене! Ми зв'яжемося з вами якомога швидше

Відправити ще одну заявку
Doublecheck your form data please