Юзабіліті тестування може суттєво підвищити продуктивність вашого сайту та задоволеність користувачів. Виявляючи та виправляючи проблеми юзабіліті веб сайтів, ви зможете забезпечити інтуїтивно зрозумілий та ефективний досвід взаємодії з вашою платформою для онлайн-клієнтів.

Далі детальніше про онлайн-інструменти та методи підвищення юзабіліті вашого сайту!

Юзабіліті тестування онлайн: визначення та переваги

Онлайн юзабіліті тестування/usability testing це важливий етап юзабіліті аудиту, який дозволяє оцінити, як користувачі взаємодіють з такими веб-продуктами як сайти, застосунки або програми. Перевірка юзабіліті інтерфейсів включає відстеження та аналіз поведінки користувачів під час навігації сторінками сайту.

Збір відгуків та досвіду клієнтів на ранніх етапах процесу розробки дозволяє виявити можливі недоліки юзабіліті веб сайтів та потенційні точки зростання онлайн бізнесу, забезпечуючи створення дизайну, що відповідає очікуванням клієнту та бізнесу. 

Так дослідження та аналіз поведінки користувачів допомогли нам створити новий дизайн для офіційного представника Samsung Experience Store в Україні. Створений UX/UI підкреслює сильні сторони компанії та забезпечує якісний користувацький досвід для онлайн-клієнтів, бо створений з урахуванням болей та задач цільової аудиторії саме цього бренду.

Кейс-стаді Samsung: Customer Journey Map

Традиційно usability testing – це процес, що вимагає багато часу, зусиль і глибокого розуміння проєкту. Потрібно визначити цільову аудиторію, знайти її представників та провести з ними співбесіду. 

Так, на приклад, під час інтерв’ю з представниками цільової аудиторії вам потрібно:

  • виявити попит на продукт;
  • розробити позиціювання продукту;
  • визначити користувацькі вподобання і приховані потреби;
  • визначити мотиви людей;
  • з’ясувати як люди користуються аналогічними продуктами;
  • чи готові вони взагалі використовувати ваш продукт або платити за сервіс.

Для цього необхідно не лише правильно підібрати респондентів для дослідження, але й грамотно скласти перелік питань і вдало вибудувати комунікацію з ними. Якщо ж раніше ви не займалися такими задачами, ризики зазнати невдачі дуже високі.

Зважаючи на це, можливість делегувати окремі етапи юзабіліті тестування цифровому прогресу може значно спростити ваше життя.

Переваги застосування онлайн-інструментів над традиційними офлайн практиками для юзабіліті тестування веб сайтів:

  • Доступ до різних груп користувачів: Онлайн інструменти юзабіліті тестування дозволяють охопити ширшу і різноманітнішу аудиторію користувачів, що може дати нам більш об’єктивні результати.
  • Гнучке планування: Тестування сайтів юзабіліті онлайн пропонує гнучкість у плануванні сесій і дозволяє обирати зручний час як для респондентів, так і для власників бізнесу.
  • Рішення на основі даних: Дані, зібрані за допомогою інструментів онлайн юзабіліті тестування, включаючи відеозаписи, показники теплових карт та опитування, можуть допомогти власникам бізнесу прийняти обґрунтовані рішення і зменшити вплив так званого «людського фактору».
  • Швидкість та ефективність: Онлайн usability testing це найшвидший спосіб перевірити зручність вашого продукту. Результати юзабіліті веб сайтів можна легко інтерпретувати та аналізувати, що дозволяє швидко вносити корективи у ваш веб-продукт.

Однак ви також повинні знати про проблеми, з якими ви можете зіткнутися під час здійснення юзабіліті тестування, зокрема:

  • Нерозкриті показники та складні для розуміння дані;
  • Відсутність пояснень і підказок щодо виправлення помилок;
  • Незручна навігація на обраному сайті перевірки юзабіліті веб сайтів;
  • Безкоштовні версії інструментів юзабіліті тестування часто обмежують кількість перевірок, глибину аналізу або доступ до певних функцій;
  • Обмеження на експорт даних;
  • Не всі сервіси перевірки юзабіліті веб сайтів можуть легко інтегруватися з іншими інструментами аналітики або маркетинговими платформами, що ускладнює автоматизацію процесів.

Про все це варто пам'ятати, обираючи онлайн сервіс для здійснення юзабіліті аудиту  вашого проєкту.

Як працює перевірка юзабіліті веб сайтів?

Usability testing – це інструмент або метод оцінки ефективності та зручності використання клієнтами вашого вебпродукту: сайту, додатку або програмного забезпечення. Основна мета перевірки юзабіліті веб сайтів – переконатися, що продукт є інтуїтивно зрозумілим і простим у використанні для цільової аудиторії. Зазвичай юзабіліті тестування включає різні підходи до перевірки платформи, зокрема користувацьке тестування, евристичні оцінки та опитування користувачів.

Під час перевірки юзабіліті веб сайтів користувацький досвід оцінюється на основі численних факторів, серед яких:

  • Навігація;
  • Інформаційна архітектура;
  • Візуальний дизайн інтерфейсу;
  • Загальна функціональність.

Завдяки юзабіліті тестуванню ви можете виявити такі проблеми сайту, як заплутану навігацію, нечіткі написи або порушену функціональність окремих елементів інтерфейсу й на основі цього надати цінний зворотний зв'язок для UX/UI дизайнерів і розробників, щоб зробити ваш вебпродукт кращим.

Онлайн інструменти юзабіліті тестування допоможуть вам розробити клієнтоорієнтовану, інтуїтивно зрозумілу і доступну онлайн платформу, зосередившись на потребах і вимогах користувачів. Це підвищить задоволеність, лояльність, рівень залученості клієнтів та оптимізує конверсію вашого бізнесу.

А для тих, хто хоче дізнатися чи відповідає ваш сайт вимогам часу та користувачів ми підготували універсальний чек-лист з понад 170 пунктами для перевірки юзабіліті веб продукту.

Онлайн-інструменти для перевірки юзабіліті веб сайтів бувають різних видів, кожен з яких призначений для оцінки різних аспектів взаємодії користувачів з платформою. Ось деякі з них:

1. Юзабіліті тестування контрастності:

  • оцінює візуальний контраст між текстом і фоном інтерфейсу сайту чи додатку.
  • допоможе вам створити більш інклюзивний та клієнтоорієнтований досвід для всіх користувачів.

2. Теплові карти:

  • візуально показують на які елементи користувачі найчастіше натискають чи наводять курсор миші на веб-сторінці.
  • допомагають виявити зони зацікавленості чи навпаки елементи, які викликають нерозуміння у користувачів.

3. Програми для запису сеансів:

  • записують взаємодію користувачів з вашим сайтом або додатком, фіксуючи їхні рухи та кліки.
  • пропонують детальний звіт про те, як користувачі орієнтуються і використовують ваш продукт.

4. Опитування та форми зворотного зв'язку:

  • дозволяють отримати прямий зворотний зв'язок від користувачів про їхній досвід роботи з вашим продуктом.
  • допоможуть вам зібрати думки, вподобання та пропозиції щодо покращення платформи.

5. Інструменти A/B тестування:

  • дозволяють порівняти дві версії веб-сторінки або функції, щоб визначити, яка з них працює краще.
  • допомагає оптимізувати дизайнерські рішення, контент і функціональність на основі вподобань користувачів.

Примітка: A/B-тестування дозволило команді Турум-бурум перевірити гіпотезу UX/UI та знайти найкращі юзабіліті рішення для сайту Infoshina. Завдяки цьому ми збільшили мікроконверсію переходу з картки товару до кошика на 13,26%.

Приклад A/B тестування для Infoshina

Ці типи онлайн-інструментів для юзабіліті тестування дають цінну інформацію про різні аспекти взаємодії та досвіду користувачів. Використовуючи комбінацію таких інструментів, ви можете оптимізувати свій вебпродукт для кращого користувацького досвіду та вищих показників конверсії.

5 інструментів для юзабіліті тестування

Регулярний usability testing це важливий крок для підтримки ефективності вашого сайту. Рекомендована частота такого аналізу залежить від масштабів сайту, внесення змін контенту, алгоритмів пошукових систем або навіть частоти перегляду ваших бізнес-цілей.

Нижче ми розглянемо 5 найпоширеніших інструментів для юзабіліті тестування.

1. Google Analytics

Це найпопулярніший інструмент, без якого просто не обійтися під час запуску сайту. Він дозволяє відстежувати ключові метрики поведінки користувачів на сайті, встановлювати події та цілі для конкретних бізнес-завдань, налаштовувати кастомні звіти, будувати та оптимізувати кроки воронки продажів. Google Analytics — це перший інструмент юзабіліті тестування, який варто взяти до уваги при відстеженні змін в дизайні сайту, порівнянні метрик «до» і «після» редизайну, а також для виявлення проблем юзабіліті веб сайту чи застосунку.

Для тих, хто вже використовує цей сервіс пропонуємо безкоштовний чекліст для перевірки коректності налаштувань GA за підписку.

2. Clarity

Цей онлайн-сервіс для юзабіліті тестування є абсолютно безкоштовним інструментом отримання даних про поведінку користувачів на сайті. Він має ряд переваг перед аналогічними сервісами:

1. Легко встановлюється;

2. Не містить жодних обмежень:

  • на кількість сторінок, що аналізуються (на відміну, наприклад, від безкоштовного тарифу Hotjar);
  • на кількість сайтів на один акаунт;
  • на кількість сесій і користувачів.

3. Аналіз даних починається відразу після встановлення;

4. У перевірці юзабіліті веб сайту беруть участь алгоритми штучного інтелекту та машинного навчання.

3. Hotjar

Дозволяє збирати якісний зворотний зв'язок: від форм зворотного зв'язку до тегів, скролів та теплових зображень. Може використовуватися як додатковий інструмент до Google Analytics для побудови та оптимізації воронки продажів.

Одна з головних переваг сервісу usability testing це легка інтеграція. GTM навіть має окремий тег Hotjar; вам потрібно лише ввести свій ідентифікатор, щоб почати роботу. Одразу після інтеграції інструмент починає збирати дані.

4. Userlytics

Це онлайн-інструмент для віддаленого юзабіліті тестування. Він призначений для запису взаємодії користувача з веб-сайтом, мобільним застосунком чи прототипом. Цей інструмент юзабіліті веб сайтів використовує програмне забезпечення для онлайн юзабіліті тестування «картинка в картинці», яке передає аудіокоментарі та міміку користувачів, що дає повну картину реакцій відвідувачів в режимі реального часу.

5. Crazy Egg

Це інструмент юзабіліті тестування сайту має чотири основні функції:

  • Теплова карта, що фіксує, де кожен відвідувач клацає на сторінці сайту.
  • Scroll Map чи мапа скролів, яка показує, як далеко кожен відвідувач зазвичай прокручує сторінку.
  • «Накладення» розбиває кількість кліків на кожен елемент сторінки.
  • «Конфетті» надає детальну інформацію про джерела відвідувачів, пошукові запити тощо.

У цій статті ми навели тільки 5 прикладів інструментів перевірки юзабіліті веб сайтів. На справді існує безліч інших платформ, які допоможуть покращити ваш продукт. Тут варто враховувати власні вподобання та бізнес цілі проєкту.

Юзабіліті тестування: підбиваючи підсумки

Онлайн-інструменти юзабіліті тестування дозволяють власникам бізнесу та UX-спеціалістам виявляти недоліки інтерфейсу, покращувати користувацький досвід, вдосконалювати навігацію та дизайн веб продукту, підвищуючи комфорт користувачів та конверсію компанії.

У той час як деякі люди все ще скептично ставляться до перевірки юзабіліті веб сайтів, інші використовують цей інструмент, щоб надавати кращі послуги й отримувати більший дохід.

Поділитися постом у:

Інші статті

1
/
1

Більше кейсів від Турум-бурум?

Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.

Дивитися портфоліо

Напишіть нам, і почнемо співпрацю!

Ваше повідомлення було відправлене! Ми зв'яжемося з вами якомога швидше

Відправити ще одну заявку
Doublecheck your form data please