Які помилки в налаштуваннях аналітики можуть призвести до неефективного використання бюджету? Чому важливо отримувати точні та повні дані та як це впливає на прийняття бізнес-рішень? У цій статті Тетяна Ручко, UX дизайнер і аналітик студії Турум-бурум з 6-річним досвідом, відповідає на ці питання та пояснює, як виправити ТОП 5 критичних помилок налаштування Google Analytics 4.

Топ 5 критичних GA4 помилок та їх вплив на бізнес

Турум-бурум має за плечима понад 300 успішних проєктів у різних сферах і тверде переконання: без якісної аналітики неможливо приймати обґрунтовані UX/UI рішення, які працюватимуть для досягнення цілей конкретного бізнесу.

Для онлайн-бізнесу веб-аналітика — це не просто інструмент збору даних, а ключ до розуміння справжніх потреб і болей своєї цільової аудиторії. Однак, наш досвід показує, що 68% компаній мають критичні проблеми з налаштуванням аналітики, а отже — не можуть приймати ефективні рішення для розвитку та масштабування бізнесу.

Нижче – розглянемо 5 поширених помилок в налаштуваннях аналітики, з’ясуємо як вони можуть впливати на ваш бізнес та вирішимо, що з цим робити.

1. Неправильний показник відмов

Показник відмов у звітах GA4

Явище: Ви помітили, що середній показник bounce rate на вашому сайті становить менше 20-30%. Здавалося б, це чудово! Але насправді це може бути червоним прапорцем.

Причина: Неправильно налаштовані теги аналітики або активація додаткових цілей. Це відбувається коли користувач виконує якусь неконверсійну дію, і аналітика трактує це як інтерес до покупки чи конверсію. Наприклад, людина тільки зайшла на сайт та починає переглядати сторінку опису товару, а система фіксує це як зацікавленість і виконаний користувачем крок покупки.

Наслідок: Така помилка ускладнює швидке визначення неефективних посадкових сторінок з платним трафіком. Ви не зможете зрозуміти, на які сторінки краще вести трафік, і з яких сторінок користувачі частіше оформлюють покупку. Крім цього, ваша маркетингова стратегія може бути абсолютно неефективною через неправильно інтерпретовані дані.

Рекомендація: Перевірте правильність тегів налаштування GA4 та відстеження подій у Google Tag Manager. Події та перегляди сторінок не повинні дублюватися, а тригери для подій кроків покупки повинні спрацьовувати тільки під час усвідомленої, цілеспрямованої взаємодії користувача з елементами сайту. Також переконайтеся, що у Google Analytics 4 правильно встановлені цілі й що вони не спрацьовують автоматично для всіх користувачів. Це дозволить точно вимірювати реальний інтерес користувачів і уникати неправильної інтерпретації поведінки.

2. Не визначаються посадкові сторінки

Приклад невизначених посадкових сторінок узвіті GA4

Явище: Багато посадкових сторінок мають статус «not set», що вказує на проблеми у налаштуванні GA4. Наприклад, ви запустили акцію для нової лінійки продуктів, що веде на відповідні сторінки, але дані про ці сторінки не відображаються. 

Причина: Основною причиною цього явища є неправильне налаштування тегів аналітики, коли події спрацьовують некоректно чи невчасно. Також це може статися, якщо події відправляються через протокол, тобто дані про продажі передаються не безпосередньо з сайту, а через сервер.

Наслідок: Ви не можете правильно відстежити, які саме посадкові сторінки є найпопулярнішими та найконвертуючими. Це ускладнює прийняття рішень про оптимізацію контенту та обрання маркетингової кампанії.

Рекомендація: Переконайтеся, що теги GA4 та е-комерс правильно інтегровані на всіх посадкових сторінках, та спрацьовують послідовно та без затримок у часі. Якщо ви використовуєте серверну аналітику, переналаштуйте її так, щоб дані відправлялися безпосередньо з сайту.

3. Показники трафіку, що не мають логічного пояснення

Графік трафіку сайту у звіті Google Analytics 4

Явище: Згідно зі звітами аналітики ваш сайт отримує великий трафік та/або конверсії, яких немає в CRM — тобто є аномалії, а також розбіжності у показниках GA4 та CRM.

Причина: Наплив ботів: конверсія розраховується на більший за обсягом трафік або ж боти автоматично роблять дії, які рахуються як конверсія. Це призводить до спотворення статистики.

Наслідок: Загальні звіти некоректні  – забагато трафіку, занижений чи завищений показник коефіцієнта конверсії. Це псує загальні звіти – занижує чи завищує реальні показники.

Рекомендація: Щоб отримати більш точні дані, варто створювати графіки за окремими параметрами  такими як пристрій, браузер чи країна. Це дозволить побачити, за якими ознаками трафік різко збільшується. Визначивши джерело цього трафіку, ви зможете його відфільтрувати або заблокувати. Тоді ваша аналітика стане точнішою та надійнішою.

4. Недостатньо інформації для аналізу юзабіліті сайту

Приклад звіту воронки продажів з недостатньо детальним трекінгом проміжних кроків

Явище: У вашій аналітиці містяться лише загальні дані або ж відсутні звіти для визначення реальної причини низьких показників.

Причина: Відсутність детального трекінгу проміжних кроків не дозволяє виявити проблеми або умови, за яких вони виникають.

Наслідок: Неможливо виявити конкретні помилки чи умови при яких такі помилки виникають. Наприклад, у нас є сторінка реєстрації на сайті з трьома опціями: через номер телефону, соціальні мережі та пошту. Зі звіту аналітики бачимо, що лише 50% користувачів завершують реєстрацію. Однак чому — незрозуміло.

Рекомендація: Імплементувавши додаткові параметри події чи кроки, наприклад, параметри зі способами реєстрації, ми можемо побачити, наприклад,  що у користувачів виникають проблеми з реєстрацією за номером телефону. Також додавши додатковий крок «помилка у номері телефону» ми бачимо, що лише 20% відвідувачів, які стикаються з проблемою, знають як її вирішити та завершити реєстрацію, інші ж – виходять з сайту.

5. Проблеми з визначенням конверсійного трафіку

Звіт у GA4 з невизначеним джерелом трафіку

Явище: Ваша аналітика не відображає конверсії за трафіком чи не визначає джерело конверсійного трафіку. Наприклад, ви отримуєте запити з різних джерел, але не можете визначити, які з них є найбільш ефективними.

Причина: Неправильно налаштована чи відсутня ключова конверсія (покупка), або її параметри (вартість, пристрій, трафік тощо). Також це може статися, якщо подія конверсії відправляються через протокол, тобто дані про продажі передаються не безпосередньо з сайту, а через сервер.

Наслідок: Ми бачимо конверсії, але не розуміємо, які люди купують наш товар, коли, звідки, з якого пристрою. Відповідно, не можемо проаналізувати, чому одні купують, а інші ні. Як наслідок – не можемо приймати обґрунтовані фінансові рішення та ефективно розподіляти бюджет компанії.

Рекомендація: Переконайтеся, що для конверсійної події налаштовані всі необхідні параметри: тип пристрою, джерело трафіку, час покупки тощо. Якщо ж конверсія передається за допомогою спеціального протоколу, усунути помилку можна тільки відправляючи дані конверсії прямо із сайту. Це допоможе виявити закономірності та зрозуміти, які канали працюють найкраще.

Додаткові інструменти роботи з результатами GA4 

Часто виявляючи проблеми в налаштуваннях аналітики нам може не вистачати контексту для розуміння причини виникнення проблеми. А причинами високого рівня відмов часто можуть бути недоліки інтерфейсу такі банальні та, на перший погляд, непомітні речі як невдалий колір кнопки, її розташування чи назва.

Так, наприклад, лише перемістивши панель з кнопкою «Купити» в нижню частину екрану сайту Infoshina, нам вдалося збільшити мікроконверсію переходу зі сторінки товару до кошика на 85,57%.

Картка товару й розташування кнопки «Купити» на сайті Infoshina до та після редизайну

Тому для того, щоб більш точно виявити недоліки інтерфейсу та його потенційні точки росту радимо додатково використовувати результати теплових карт чи записів екрана (такі інструменти як Clarity, Hotjar, VWO, Glassbox). 

Це дозволить вам:

  • виявити неефективні елементи сайту;
  • здійснити аналіз поведінки користувачів;
  • зрозуміти причини низької ефективності;
  • оцінити рівень залученості користувачів;
  • визначити проблеми, з якими стикаються користувачі.

Так, наприклад, працюючи над редизайном сайту glo™, за допомогою теплової карти Турум-бурум виявив, що через відсутність швидкого перемикача кольору лише 60% користувачів доскролювали до кінця сторінки товару. А отже – визначили головний недолік сторінки та потенційну точку росту конверсії бізнесу. 

Дисклеймер: Ми не рекламуємо бренд glo™ або його продукцію, але використовуємо приклад інтерфейсу сайту компанії для демонстації роботи, яку виконала агенція Турум-бурум.

Результати теплової карти, отримані під час роботи над проєктом glo™

Іншим показовим прикладом є результати роботи над кейсом Shiny&Disky. Під час UX аудиту команда Турум-бурум виявила, що кнопка фільтрації цін була видима лише для 64% покупців, що потенційно робило процес пошуку релевантного товару довшим. 

Тому ми вирішили розмістити кнопку фільтрації цінового діапазону над кнопкою фільтрації брендів. У цьому випадку теплові карти дозволили нам оцінити ефективність такого рішення. Так, карти прокрутки та кліків Microsoft Clarity показали, що після репозиціонування кнопки приблизно 90% користувачів бачили фільтр цінового діапазону, що призвело до збільшення його використання. В результаті користувачі стали на 15% частіше переходити на сторінку товару зі списку товарів і на 67% частіше додавати товар до кошика.

Розташування кнопки фільтрації цінового діапазону до редизайну сайту
Розташування кнопки фільтрації цінового діапазону після редизайну сайту

Чому аналітика важлива для вашого онлайн бізнесу?

Завдяки таким інструментам аналітики як GA4 ви можете виявляти сильні та слабкі сторони свого бізнесу та обирати оптимальну стратегію його розвитку. Це означає, що ви зможете приймати рішення на основі конкретних фактів й показників та ефективно розпоряджатися ресурсами компанії.

Водночас важливо регулярно перевіряти правильність та повноту зібраних показників, а також відслідковувати оновлення та зміни у процесі збору та використання аналітичних даних.

Якщо ж у вашій команді немає фахівця, який може перевірити налаштування GA4, або вам цікаво отримати професійний фідбек від третьої сторони, ви можете звернутися за допомогою до нашої команди. Фахівці Турум-бурум професійно налаштують коректний збір та відстеження даних аналітики, щоб ви отримували реальні показники ефективності роботи вашого digital-проєкту.

 

Поділитися постом у:

Віра
Віра — копірайтерка та редакторка, яка ретельно працює над кожною публікацією, допомагаючи краще зрозуміти світ UX/UI, CRO та електронної комерції, а також ознайомитись з останніми трендами.

Інші статті

1
/
1

Більше кейсів від Турум-бурум?

Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.

Дивитися портфоліо

Напишіть нам, і почнемо співпрацю!

Ваше повідомлення було відправлене! Ми зв'яжемося з вами якомога швидше

Відправити ще одну заявку
Doublecheck your form data please