Чому такі інструменти, як Hotjar, повинні бути підключені до кожного інтернет-магазину? В цій статті ми розглянемо наочні приклади того, як Hotjar допомагає отримати дані про поведінку користувачів і збільшити коефіцієнт конверсії проєкту. А також поговоримо про його безкоштовну альтернативу — інструмент Clarity, який швидко набирає популярність серед власників бізнесу.

Чому як мінімум безкоштовну версію Hotjar варто підключити до вашого проєкту?

Hotjar — це один з топових онлайн-сервісів аналізу юзабіліті сайту, який допомагає вивчити ваших користувачів, отримати зворотний зв'язок і оптимізувати сайт для збільшення конверсії. На даний момент більше 350 000 організацій використовують Hotjar для аналізу юзабіліті, і в 2021 році цей інструмент був визнаний одним з провідних сервісів в EMEA. Його активно використовують такі компанії, як Ryanair і Tomtom. Наш кейс про збільшення конверсії на 55% для Інтертоп ви також можете прочитати в розділі клієнтів Hotjar.

Сервіс добре доповнює традиційні інструменти веб-аналітики, такі як Google Analytics, і дає більш повну та чітку картину того, як користувачі взаємодіють з інтернет-магазином.

Можливості Hotjar:

  • Теплові карти: карти кліків, скролу, руху миші;
  • Збір зворотного зв'язку;
  • Перегляд записів під час A/B-тестування;
  • Відстеження та запис поведінки користувачів;
  • Аналіз воронки конверсій;
  • Аналітика форм;
  • Створення різних опитувальників;
  • Порівняння кліків.

Основні функції Hotjar для проєктів e-commerce з наочними прикладами використання

UX/UI спеціалісти активно використовують Hotjar при зміні дизайну сайтів за ESR та RSR підходами. Ось основні зрізи, які вам точно варто самостійно використовувати на вашому сайті.

1. Теплові карти (Heatmaps)

Виділяють 3 види теплових карт, які користуються найбільшою популярністю для проєктів e-commerce:

  1. Карта кліків;
  2. Карта скролінгу;
  3. Карта активності миші;

Heatmaps дозволяють розмітити необхідні сторінки для відстеження, тобто можна вибрати конкретні ключові сторінки або групи сторінок, а не збирати дані з усього сайту. Необхідні дані збираються протягом 1-3 днів, в залежності від розміру проєкту та трафіку.

Так, наприклад, для такого великого проєкту як Intertop, у якого досить великий трафік, знадобиться кілька днів для збору необхідних даних.
  • Карта кліків: відображає всі елементи та області сторінок, на які користувачі клікають, а також показує частоту кліків.

Це допомагає:

  • Визначити пріоритет елементів дизайну на сторінці;
  • Виявити неклікабельні елементи, на які користувачі активно клікають;
  • Визначати кнопки або посилання, які залишилися без уваги.
  • Відстежувати нестандартні сценарії поведінки та розуміти, що відбувається на сторінці в реальних умовах.
Наприклад, на карті кліків інтернет-магазину Samsung Experience Store видно, що користувачі часто клікають на вкладку з характеристиками, отже, вони в них зацікавлені, і є сенс винести ключові з них поруч із фото товару.

Карти кліків особливо важливі для налаштування фільтрації. На картах можна побачити, які фільтри найчастіше використовують користувачі в інтернет-магазині та вивести їх на сторінках видачі товарів.

  • Карта скроллу: відображає, куди доскролюють користувачі і з якою інтенсивністю вони прокручують сторінку. Ви можете визначити ступінь залученості клієнтів і відсоток залучених користувачів від загальної кількості відвідувачів.

Якщо в нижній частині сторінки зібрана ключова інформація, то важливо, щоб користувач долистав до неї.

Приклад використання карт скроллу на сайті інтернет-магазину Intertop 

‍‍З теплової карти видно, що найклікабельніша частина знаходиться в другій половині сторінки — категорії товарів, хоча за картою скроллу її переглядає лише 50% користувачів. Отже, потрібно підняти вище блоки з більш клікабельним контентом.

  • Рух курсора (карта активності миші): дозволяє відстежити точки та області на сторінці, на які користувач найбільше фокусується (зображення, простір навколо посилань тощо). Курсор завжди слідує за поглядом людини, тому використовується як eye-tracker, що дозволяє зрозуміти, які елементи на сайті найбільше привертають увагу користувача і чи правильно розставлені акценти в дизайні сайту.
Карта активності миші для ювелірного інтернет-магазину 

На скріні ми бачимо рухи курсора, які зони розглядають, куди намагаються клікнути і куди переходять потім. Чим тепліше, тим довше затримується курсор в області. У даному випадку користувачі доскролюють до кінця сторінки і хочуть бачити більше товарів. Тобто, вони зацікавлені в знижкових товарах, варто подумати, як показувати більше товарів у списку, продумати відповідні фільтри.

2. Записи сеансів

Це досить гнучкий інструмент для аналізу поведінки цільової аудиторії. Записи можна зберігати в Обраному та ділитися з іншими членами команди для подальшої роботи. Якщо карти Hotjar відображають ситуацію на окремих сторінках і групах сторінок, то записи в динаміці показують взаємодію реального користувача з сайтом в цілому:

  • Точку входу на сайт;
  • Переходи зі сторінки на сторінку;
  • Чи вводить користувач дані;
  • Чи помиляється, і якщо так, то де помиляється;
  • Показує точку відмови та виходу;
  • Показує, де відбуваються rage clicks (коли користувачі постійно натискають або клацають мишкою, тому що вони розчаровані або розгнівані), і т.д.
Приклад rage clicks: Скриншот запису, коли користувач не може знайти цікавий йому товар

Відео можна відфільтрувати в залежності від сторінок, пристроїв, країн тощо.

Різновиди фільтрації у сервісі Hotjar

3. Перегляд записів під час A/B-тестування

З допомогою Hotjar є можливість підключити heatmaps до експериментів. Це допомагає:

  • Визначити, як користувачі поводяться на експериментальних сторінках;
  • Який варіант працює краще;
  • Знайти точки зростання;
  • Визначити, який функціонал потребує доопрацювання, і інше.

4. Збір зворотного зв'язку

Чудовий ненав'язливий інструмент, щоб дізнатися, що здалося незручним користувачу під час взаємодії зі сторінкою, а також попросити його оцінити інтерфейс.

Вікно зворотного зв'язку для користувача

На сайті це виглядає приблизно так: невелика панель Feedback розкривається при кліку. У користувача є можливість оцінити інтерфейс за 5-бальною шкалою з емодзі і, за бажанням, залишити свій коментар.

Зворотний зв'язок від користувачів інтернет-магазину Intertop допоміг визначити баги

Зовнішній вигляд такого вікна можна оформити в стилістиці вашого сайту.

5. Опитування

Це один з найбільш значущих інструментів для оптимізації конверсії. Ми особливо рекомендуємо впроваджувати його в процесі оформлення замовлення, якщо показник виходів зі сторінки оформлення замовлення необґрунтовано високий. Так, для Intertop, наприклад, це допомогло збільшити конверсію на 55%.
Наприклад, такий невеликий опитувальник в інтернет-магазині Intertop допоміг виявити причини і став вирішальним фактором для значних змін у всій воронці.
При виході зі сторінки чекауту користувача запитували “Чому ви покидаєте оформлення замовлення?”

Користувачі просто не могли завершити оформлення покупки. Це послужило початком до зміни всього процесу покупки.

Як підключити Hotjar?

Зазвичай ми створюємо акаунт для клієнта самостійно і підключаємо його на сайт за допомогою Google Tag Manager, або безпосередньо на сайт через спеціальний фрагмент коду.

При цьому доступ до даних є і в нас, і у відділі маркетингу інтернет-магазину, щоб усі могли відстежувати ключові показники сайту.

Але встановити Hotjar можна і самостійно.
Якщо у вас встановлений Google Tag Manager, то для цього навіть не потрібно турбувати розробника.

Спосіб №1

Можна скористатися інтеграцією з Google Tag Manager через інтерфейс Hotjar, просто натисніть Start Setup і дотримуйтесь інструкцій. Вам потрібно бути залогіненим у тому Google акаунті, де створено ваш Tag Manager, і вказати необхідний контейнер під час установки. Тег створиться автоматично, причому навіть для публікації тега не потрібно буде заходити в Tag Manager.

Спосіб 1

Спосіб №2

Створити тег через Google Tag Manager, вказавши при цьому ID, яке можна взяти в акаунті Hotjar.

Де шукати ID

Просто знайдіть потрібний тег і впишіть в ньому ID.

Де шукати Hotjar

Спосіб №3

Код можна вставити безпосередньо в Head і Body.

Скопіюйте його з акаунта Hotjar і передайте розробнику.

Далі все надзвичайно просто, переходьте в потрібний розділ з тепловими картами, записами тощо, і починайте відстежувати поведінку користувачів.

Як правильно трактувати дані Hotjar?

Помилки інтерфейсу, які лежать на поверхні, ви без труднощів зможете виявити самостійно. В цьому безсумнівна перевага цього інструмента. Але бувають ситуації, коли не варто робити поспішні висновки, не зіставивши дані з показниками аналітики, не розібравшись до кінця в паттернах поведінки користувачів.

Наприклад, невелика глибина скроллу не завжди свідчить про незацікавленість користувача. Зіставляючи ці дані з кліками, переходами на інші сторінки та глибиною перегляду, можна прийти до висновку, що глибина скроллу є нормою.

Саме тому краще замовляти комплексний аудит юзабіліті-сайту, щоб, навіть якщо точково доопрацьовувати інтерфейс, то хоча б бачити проблему комплексно.

Microsoft Clarity: гідна та безкоштовна альтернатива Hotjar

Протягом багатьох років Hotjar був інструментом номер один за популярністю, коли йшлося про вивчення поведінкових патернів користувачів різних сайтів.  

Однак технології не стоять на місці, і на ринку з'являються й інші інструменти, які можуть скласти гідну конкуренцію вже полюбившомуся Hotjar. Так, в останній час Clarity від Microsoft завойовує популярність завдяки своєму багатому функціоналу та безкоштовному доступу до своїх сервісів.

Відповідно, багато CRO та UX/UI агентств активно використовують Clarity, і студія Турум-бурум не стала винятком. Причина цьому — ряд переваг, які пропонує Clarity.

Clarity: основний функціонал і переваги 

Clarity є ефективним інструментом аналізу особливостей взаємодії користувачів з інтерфейсом сайту або застосунку.

Він пропонує безліч корисних функцій, включаючи:

  • Зручна панель управління — переглядайте всю інформацію про поведінку користувачів на одному екрані: показники сеансу, джерела трафіку та діаграми тощо; 
  • Теплові карти — швидко знаходьте проблемні місця інтерфейсу;
  • Записи сеансів— спостерігайте за поведінкою користувачів під час їх навігації по сайту;
  • Необмежена кількість сеансів — обробляйте великі масиви даних без оновлення системи;
  • Розширені можливості фільтрації— сегментуйте дані користувачів за типом пристрою, географічним положенням, тривалістю сеансу тощо; 
  • Простий і зрозумілий інтерфейс — швидко знаходьте потрібну інформацію навіть якщо ви новачок;
  • Конфіденційність даних — Clarity автоматично маскує особисті дані користувачів і дотримується GDPR (загальний регламент захисту даних);
  • Легка інтеграція з іншими продуктами Microsoft — якщо ви вже використовуєте якісь продукти компанії, то це просто додатковий плюс.

В чому ж головна перевага Clarity? Усі ці та інші функції інструмента доступні абсолютно безкоштовно. Це робить Clarity відмінним вибором як для стартапів з обмеженим бюджетом, так і для великих компаній, які хочуть заощадити на аналітиці, при цьому не жертвуючи її якістю.

Як Турум-бурум підвищив мікроконверсію бізнесу на 67% за допомогою Clarity

Під час UX-аудиту сайту Shiny & Diski команда Турум-бурум використовувала теплові карти, карти прокрутки та кліків Microsoft Clarity, що дозволило нам виявити проблеми в інтерфейсі та точки потенційного зростання. Завдяки Clarity ми також змогли оцінити ефективність внесених змін.

Ось приклади того, як теплові карти Microsoft Clarity допомогли виявити та усунути проблеми з пошуком і фільтрацією товарів:

  1. Користувачам було незручно здійснювати пошук товару за брендом, оскільки багато популярних брендів не були показані на сторінці, а навпаки — приховані в алфавітному списку. 
До редизайну користувачі часто використовували пошуковий рядок, щоб знайти потрібний їм бренд.

Щоб спростити пошук, ми перемістили найпопулярніші бренди в верхню частину списку, і побачили, що користувачі почали активно використовувати фільтри з популярними брендами і швидше знаходити потрібний їм товар.

Після редизайну сайту користувачі почали активно користуватися найбільш популярними брендами для фільтрації товарів.
  1. Під час фільтрації користувачам доводилося натискати кнопку «Показати», щоб застосувати вибрані фільтри, але це насправді лише ускладнювало процес пошуку потрібного товару.
Карта кліків до редизайну сайту: користувачі активно використовували фільтри та кнопку «Показати»

Прибрали кнопку «Показати», зробивши процес фільтрації більш простим і швидким, що підвищило залученість користувачів і скоротило воронку.

Карта кліків після редизайну сайту: користувачі все ще активно використовують фільтри, але при цьому процес пошуку став швидшим і простішим.
  1. Фільтр цін був розташований занадто низько і візуально непомітний, і лише 64% користувачів доскролювали до нього, що подовжувало шлях користувача.
Позиція кнопки фільтра «Діапазон цін» до редизайну сайту була нижчою, ніж кнопка фільтра «Бренд», яка використовувалася значно рідше.

Ми перемістили кнопку фільтра за ціною вище, щоб покращити її видимість і зручність використання. Це дозволило скоротити час пошуку товарів і оформлення замовлення. За даними карти прокрутки та кліків Microsoft Clarity, після зміни положення кнопки близько 90% користувачів досягають цієї кнопки.

Розташування кнопки фільтра «Діапазон цін» після редизайну сайту

В результаті користувачі стали на 15% частіше переходити на сторінку товару зі списку товарів і на 67% частіше додавати товар у кошик.

Повну версію кейсу збільшення конверсії Shiny & Diski на 12,5% можна прочитати в блозі SPEKA.

Hotjar проти Clarity: що вибрати

Hotjar і Clarity обидва є класними продуктами, які добре підходять для UX-досліджень, оскільки обидва інструменти представляють дійсно якісну аналітику користувацького досвіду, просто використовуючи різні підходи.

В умілих руках така аналітика перетворюється на ефективні UX/UI рішення, які сприяють покращенню користувацького досвіду та збільшенню коефіцієнта конверсії. Тому тут більше важливо не який саме з цих двох інструментів збирає дані, а хто їх потім обробляє та інтерпретує.

Поділитися постом у:

Віра
Віра — копірайтерка та редакторка, яка ретельно працює над кожною публікацією, допомагаючи краще зрозуміти світ UX/UI, CRO та електронної комерції, а також ознайомитись з останніми трендами.

Інші статті

1
/
1

Більше кейсів від Турум-бурум?

Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.

Дивитися портфоліо

Напишіть нам, і почнемо співпрацю!

Ваше повідомлення було відправлене! Ми зв'яжемося з вами якомога швидше

Відправити ще одну заявку
Doublecheck your form data please