UA
Електронна комерція потребує багатоканальні маркетингові стратегії. І що далі?
Дата:
May 16, 2023
Оновлено:
У сучасному цифровому середовищі, в якому електронна комерція ніколи не стоїть на місці, компанії повинні знаходити нові та інноваційні способи охоплення цільової аудиторії. Однією із таких стратегій, яка набула популярності в останні роки, є багатоканальний маркетинг. Вона включає використання кількох каналів для спілкування зі своїми клієнтами, включаючи соціальні мережі, електронну пошту, текстові повідомлення тощо. Таким чином, можна охопити більшу аудиторію та створити більш комплексний підхід до просування бізнесу. А в цьому пості ми допоможемо розібратися, яким чином саме ви можете використовувати багатоканальний маркетинг та увірватися у простір, де панує електронна комерція в Україні.
Що ж за звір цей ваш багатоканальний маркетинг?
Якби команда Месників була б на вашому місці, вона б могла займатися багатоканальним маркетингом. З усіма цими суперсилами, новітніми гаджетами та корисним знаряддям, який допомагає в успіху кожної місії, дійсно можна досягти неймовірних висот.
В цілому, багатоканальна маркетингова стратегія працює таким самим чином. Для маркетологів багатоканальний підхід означає завжди знаходитися там, де клієнти. Тобто мова йде про використання різноманітних каналів для спілкування з аудиторією.
На сьогодні кількість каналів збільшується, а споживчі уподобання та звички витрачання продовжують переміщатися в плоскість Інтернету. І для того, щоб охопити свою цільову аудиторію, ви повинні адаптуватися якомога скоріше.
Використання різних маркетингових каналів одночасно допомагає брендам працювати саме там, де на них чекає їхня цільова аудиторія. До того ж взаємодія через різні канали допомагає якомога краще залучати потенційних клієнтів. Наприклад, якщо ви продаєте одяг, то вашою аудиторією є люди різного віку. Молодь проводить більше часу у соцмережах, а старше покоління більше орієнтується на пошукові запити під час пошуку розпродажів чи знижок.
Чим більша ваша аудиторія, тим більший дохід ви отримаєте, якщо зможете грамотно поєднати декілька маркетингові канали. Всі ми очікуємо, що компанії, які заслуговують на довіру, будуть присутні в соціальних мережах, матимуть чат-ботів на сторінках Facebook і ділитимуться акціями через розсилку. І це вже ми не кажемо про наявність привабливого та інформаційного вебсайту.
Як тоді проаналізувати цільову аудиторію для вибору правильних каналів?
Успішна багатоканальна маркетингова стратегія передбачає глибоке розуміння вашої цільової аудиторії та каналів, які вони, швидше за все, використовуватимуть для взаємодії з вашим бізнесом.
1. Визначте персону покупця.
Перш ніж ваша електронна комерція заграє новими фарбами за участі багатоканального маркетингу, вам треба чітко визначити персону покупця. Це включає дослідження їхніх демографічних показників, поведінки, інтересів і споживчих звичок. Ви маєте також проаналізувати, яким чином ваші продукти чи послуги можуть розв'язувати проблеми цільової аудиторії.
2. Визначте канали, на які ви хочете націлитися.
Багатоканальний маркетинг не означає, що ви маєте орієнтуватися на всі можливі канали. Більше не означає краще. Зосередьтеся на тих каналах, де можна встановити контакт із цільовою аудиторією. Чи активні вони в Twitter? Або вони швидше зацікавляться вашим брендом, якщо ви почнете просувати свої товари в Instagram?
І не забувайте, що ваші маркетингові зусилля мають бути, скажімо так, згрупованими. Коли клієнти переходять з однієї платформи на іншу, вони мають миттєво розуміють, що взаємодіють з тим самим брендом.
Найкращі методи створення ефективних кампаній через розсилку
Маркетингові кампанії за допомогою розсилки — це чудовий спосіб розвитку вашого бізнесу, залучення трафіку та збільшення продажів. Але все це відбудеться лише за тієї умови, якщо ви дотримуєтеся усіх правил.
Завдяки високоякісним кампаніям із розсилкою, можете побудувати міцні відносини зі своїми клієнтами та підтримувати їх зацікавленість вмістом, який, на їхню думку, є актуальним. Крім того, вони спрощують збір даних про ваших підписників, аби зрозуміти, що із ваших пропозицій працює, а що ні.
Зверніть увагу на наступні характеристики перед тим, як починати розсилку.
- Вдала тема повідомлення. Аби справити потужне перше враження та зацікавити, вам потрібна така назва, яка б спонукала продовжити читання листа.
- Чітке та легке для читання повідомлення. Ви ж, напевно, також не хочете лист, в якому купа зайвої інформації, ще й структурованої якимось незрозумілим чином. Тому приділяйте особливу увагу цьому пункту.
- Зручність для мобільних пристроїв. Майте на увазі, що відсутність можливості переглянути вашу розсилку із мобільних пристроїв може серйозно вплинути на ефективність кампаній, адже користувачі часто переглядають пошту саме зі смартфонів.
- Релевантність. Окрім релевантного вмісту, вміст також має бути персоналізованим, що робить електронний лист більш значущим для одержувача та заохочує його перейти до дії.
- Цінність. За допомогою розсилки ви спонукаєте аудиторію купити продукт або ж дізнатися більше про ваш бізнес. Тому поясніть, що саме потенційний клієнт може отримати та надайте якусь корисну інформацію, аби запевнити людей в тому, що ви варті їхньої уваги.
Оптимізація вебсайту для підвищення рейтингу у пошукових системах
Ефективна пошукова оптимізація — це не спроба «обіграти» Google або наповнити вміст релевантними, але дещо сумнівними ключовими словами. SEO вимагає від вас розуміння того, в чому зацікавлена ваша аудиторія, і створення контенту, який задовольняє їхні потреби. Тільки в тому випадку, коли ви зрозумієте їхні наміри, можна буде оптимізувати вебсайт для пошукових систем.
Електронна комерція та оптимізація пошукових систем — це той тандем, якому варто приділити увагу. Сторінки, які оптимізовані для пошукових систем, залучають органічний трафік, надаючи відповідний вміст, який відповідає потребам тих, хто шукає що-небудь на просторах Інтернету.
Також варто зазначити, що поява вебсайту у топі пошукових результатів підвищує довіру до вашого вмісту. Люди часто шукають найкращі пропозиції, абсолютно нові продукти та послуги, а також їхні унікальні переваги. І як же чудово буде, якщо вони наткнуться саме на ваш онлайн-проєкт завдяки SEO.
А тут ви знайдете 6 причин, чому також важлива оптимізація сайту з точки зору UX/UI.
Використання соціальних мереж для кращого охоплення аудиторії
Насправді, маркетинг в соціальних мережах — це не найпростіша штука, з якою ви можете зустрітися в цьому житті. Однак існують основні принципи, які допоможуть вам зрозуміти, як розібратися у цій сфері якомога скоріше.
- Розробіть ефективну маркетингову стратегію в соціальних мережах для досягнення своїх цілей.
- Сплануйте час і частоту публікації контенту. У цьому випадку варто використовувати шаблони для соцмереж.
- Прислухайтеся до вимог та потреб своєї аудиторії, проводячи регулярні опитування або запитуючи відгуки. І не забувайте відповідати на коментарі, а також спілкуватися з іншими брендами для кращого залучення аудиторії.
- Використовуйте інструменти для аналітики, щоб отримати уявлення про ефективність вашого вмісту та зрозуміти, чи ви досягаєте своїх цілей.
- Якщо ваш акаунт не отримує бажаного залучення, ви також можете залучити спонсоровану рекламу.
Залучення лідерів думок для підвищення впізнаваність бренду
Маркетинг із залученням лідерів думок передбачає співпрацю з популярними та релевантними впливовими особами у вашій ніші для просування вашого бренду та збільшення доходу.
Інфлюенсери характеризуються великою кількістю лояльних і відданих підписників у соціальних мережах. Їх сприймають як справжніх експертів у своїх нішах, а до їхніх рекомендацій дуже часто прислуховуються.
Що відрізняє інфлюенсерів від традиційних знаменитостей, так це те, що перші мають міцні відносини зі своїми фан-спільнотами. Вони використовують доступність соціальних медіа, щоб налагодити особисті зв’язки зі своїми підписниками та завоювати їхню довіру. Інфлюенсери є споживачами в реальному житті, тому вони мають певні важелі впливу, які й мотивують аудиторію звертати уваги на їхні рекомендації.
Залежно від вашої маркетингової цілі ви можете співпрацювати з лідерами думок, щоб створювати цікавий контент, оголошувати розіграші, проводити прямі ефіри тощо.
Використання ретаргетингу для нагадування про продукти
Ретаргетинг — це метод онлайн-реклами, спрямований на те, щоб охопити попередніх відвідувачів вашого вебсайту шляхом показу оголошень або надсилання електронних листів. Він дає можливість повернути потенційних клієнтів якщо вони покинули ваш сайт без конверсії або не досягнувши певної маркетингової цілі.
Наприклад, якщо потенційний клієнт покинув кошик, не оформивши замовлення, ви можете використати ретаргетинг, аби показати рекламу продукту, який був нещодавно переглянутий, на іншому вебсайті. Знову показуючи свої оголошення, ви можете підвищити коефіцієнт конверсії, досягти маркетингових цілей та покращити доходи.
Метод перехресного продажу та допродажу
Перехресний продаж та допродаж — це дві різні практики, які передбачають звернення до наявних клієнтів і переконання їх придбати додаткові продукти чи послуги. У випадку з допродажем ваша мета полягає в тому, щоб продати клієнту дорожчий і досконаліший продукт, ніж він планував, показуючи його додаткові переваги.
Одним із прикладів допродажу може бути провайдер телебачення, який продає преміумплан із більшим вибором каналів поточному абоненту базового пакета.
Як під час продажу додаткових товарів, так і перехресних продажів компанії повинні ефективно використовувати наявну та потенційну клієнтську базу, щоб збільшити продажі, пропонуючи відповідні додаткові продукти потрібним клієнтам.
Однак перехресний продаж не передбачає заохочення клієнтів замінити їхній поточний вибір на дорожчий. Все працює дещо іншим чином. Наприклад, роздрібний продавець електроніки, який пропонує пропозицію на купівлю миші та серветки для очищення екрана клієнту, який купує новий ноутбук.
Висновки
Багатоканальний маркетинг є потужним інструментом, який може допомогти бізнесам ефективніше охопити цільову аудиторію. Використовуючи численні канали, ви можете створити комплексну маркетингову кампанію, яка знайде клієнта, де б він не був (якби дивно не звучало). Від соціальних мереж до розсилки, кожен канал має свої унікальні переваги та може бути використаний для покращення комунікації з клієнтами. І не забувайте, що ви завжди можете заглянути на вогник до TemplateMonster діджитал маркетплейс, придбати високоякісні шаблони інтернет-магазинів або ж навіть створити інтернет-магазин безкоштовно.
А щоб клієнт не пішов із сайту з порожніми руками, важливо забезпечити високий рівень юзабіліті вашого ресурсу. Користувачі завжди віддають перевагу гарному та швидкому сервісу як офлайн, так і при покупці онлайн.
Поділитися постом у:
Більше кейсів від Турум-бурум?
Перегляньте наше портфоліо з різноманітних сфер бізнесу, щоб переконатися в нашому досвіді.
Дивитися портфоліо